تبلت

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

October 31, 2018
15:10 چهارشنبه، 9ام آبانماه 1397
کد خبر: 95240

جزییات تازه‌ترین محصولات اپل: آی پد پرو، مک بوک ایر و مک مینی

اپل امشب در رویدادی که مدتهاست همه انتظارش را میکشیدند چندین محصول مهم را معرفی کرد از جمله کامپیوتر مک بوک ایر و تبلت آی پد پرو. 
اپل در رویداد امشب که در منهتن نیویورک برگزار شد و بارها و بارها به خاطر تشویق‌های زیاد حتی تعجب تیم کوک را هم برانگیخت سرانجام یکی از محبوب‌ترین سری کامپیوترهای خود یعنی مک بوک ایر را به روز کرد. 
سال گذشته اپل یک ارتقای کوچک گرافیکی و CPU را در این سری از کامپیوترهای خود داده بود اما امسال سرانجام دیزاین آن را تغییر داد و مشخصات آن را نیز به شکل قابل توجهی بهبود داد.  
اپل سرانجام صفحه نمایش رتینا را به این سری از کامپیوترهای خود آورد و در عین حال ۵۰ درصد هم از حاشیه اطراف صفحه نمایش آن کم کرد. درباره جزییات این کامپیوتر اپل اینجا بیشتر نوشته‌ایم. 
آی پد پرو جدید 
آی پد پرو جدید نیز محصول دیگر امشب اپل بود.  اپل در دو نسخه ۱۱ و ۱۲.۵ اینچ عرضه شد که مهمترین ویژگی آن‌ها حذف حاشیه صفحه نمایش ، اضافه شدن Face -ID و پورت USB-C بود. البته اپل قدرت پردازش این آی پد را نیز به شکل قابل ملاحظه‌ای ارتقا داد. 
 
هرچند صفحه نمایش آی پد کوچکتر ۱۱ است اما این افزایش صفحه نمایش به خاطر حذف حاشیه‌ها ایجاد شده وگرنه اندازه این آی پد هم همانند نسخه ۱۰.۵ مدل قبلی است. در نسخه ۱۲.۹ اینچی هرچند اندازه صفحه نمایش همانند نسخه قدیمی تر آی پد پرو است اما اندازه کل آی پد کاهش یافته است. در مورد جزییات بیشتر آی پد پرو اینجا را بخوانید. 
در کنار آی پد پرو ۲۰۱۸ اپل یک قلم جدید را هم معرفی کرد .خبر بد اینکه  قلم قبلی را نمیتوان برای آی پد جدید به کار گرفت.  خبر بدتر اینکه قیمت این قلم ۱۲۹ دلار و ۳۰ دلار گران تر از قلم نسل اول است. اپل همچنین یک کیبورد جدید را هم  برای آی پد معرفی کرده است.
این شرکت همچنین یک کامپیوتر مک مینی جدید هم عرضه کرده است. 
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.