سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 3, 2018
17:02 شنبه، 12ام آبانماه 1397
کد خبر: 95300

اولین OLED لوله‌ای جهان رونمایی می‌شود!

یکی از غول‌های فناوری آسیای شرقی وعده داده است که در نمایشگاه بین‌المللی الکترونیکی مصرفی(CES) در سال 2019 از اولین صفحه نمایش OLED با قابلیت لوله شدن رونمایی کند.
 
به گزارش انگجت، با اینکه تا شروع نمایشگاه بین‌المللی CES 2019 که هر ساله در ماه ژانویه برگزار می‌شود و برندهای برتر صنعت فناوری از آخرین فناوری‌های خود رونمایی می‌کنند، چند ماه مانده است، اما از هم اکنون در حال شنیدن برخی خبرها از فناوری‌های جدیدی هستیم که احتمال قریب به یقین در این نمایشگاه با آن روبرو خواهیم شد.
 
طبق معمول، شرکت ال‌جی(LG) که یکی از تولیدکنندگان اصلی فناوری‌های جدید در جهان است در این نمایشگاه حضور پررنگی خواهد داشت و از جمله آنها باید انتظار یک تلویزیون OLED قابل لوله شدن را داشته باشیم.
 
به نظر می‌رسد که نمونه‌های اولیه‌ای که در سال‌های گذشته از چنین نمایشگری از جانب LG دیده‌ایم، اکنون به مرحله آمادگی تولید تجاری رسیده و شاید این شرکت، سال آینده آن را به عنوان یک محصول تجاری به بازار عرضه کند.
 
همچنین گفته می‌شود ال‌جی در این نمایشگاه برنامه‌هایی برای نشان دادن یک تلفن تاشدنی دارد.
 
با وجود اعلام مشابهی از سامسونگ برای معرفی موبایل‌های تاشدنی در سال آینده، آنچه مشخص است این است که رقابت در عرصه تولید تلفن‌های همراه تاشدنی داغ است.
 
همانطور که انتظار می‌رود، ال‌جی در نمایشگاه CES 2019 به مانند سال‌های گذشته قوی ظاهر خواهد شد و همه چیز، از ماشین‌های لباسشویی گرفته تا ربات‌های مختلف را معرفی خواهد کرد.
 
بسیاری از فناوری‌های جدید ال‌جی در راستای تحقق کامل برنامه ThinQ AI است که یک برنامه برای توسعه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا است.
 
نمایشگاه CES
 
نمایشگاه بین‌المللی سی‌ای‌اس(CES) (Consumer Electronics Show) به معنای نمایشگاه الکترونیک مصرفی می‌باشد. عمده کار این نمایشگاه عرضه نوآوری‌ها در زمینه تکنولوژی است.
 
این نمایشگاه در هفت ژانویه هر سال(نوزدهم دی ماه) شروع به کار می‌کند.
 
محل کنونی این نمایشگاه در دره لاس وگاس ایالت نوادا در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این نمایشگاه بازدید برای عموم ندارد و فقط با مجوز می‌توان وارد آن شد.
 
نمایشگاه بین‌المللی سی‌.ای‌.اس انجمنی جهانی برای افرادی است که می‌خواهند در صنعت فناوری به پیشرفت و شکوفایی دست یابند و خود را به دنیا و مشتاقان فناوری معرفی کنند. این نمایشگاه هر ساله در لاس وگاس برگزار می‌شود که بیش از ۴۰ سال به عنوان مکانی تایید شده به مبتکران و فناوری‌های موفق خدمت می‌کند.
 
این سکوی جهانی معرف و پذیرای ابتکارات نسل‌های آینده در بازار خواهد بود.
 
بیش از ۳۵۰۰ شرکت‌کننده از این نمایشگاه میان‌کشوری به عنوان ویترین خود بهره می‌برند که از این میان می‌توان به تولیدکنندگان، طراحان، تامین‌کنندگان بخش سخت‌افزاری فناوری، سیستم انتقال فناوری اطلاعات و فراتر از آن، به فراهمایی‌های ۲۵۰ جلسه‌ای همراه با صد و پنجاه هزار شرکت‌کننده از ۱۴۰ کشور مختلف جهان اشاره کرد.
 
از آنجایی‌که این گردهمایی نماینده صنعت ۲۸۰ میلیارد دلاری تجهیزات الکترونیکی در آمریکاست و توسط انجمن تجهیزات الکترونیکی مصرف‌کنندگان و انجمن تجاری فناوری، تولید و پشتیبانی می‌شود، توانسته توجه سران تجاری و ایده پردازان پیشکسوت را به میز خطابه جلب کند که پشت آن مسائل مرتبط با این صنعت مورد بحث قرار می‌گیرند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.