اپلیکیشن

تلفن همراه

November 3, 2018
18:30 شنبه، 12ام آبانماه 1397
کد خبر: 95315

اپلیکیشن های داخلی رده‌بندی امنیتی شوند

مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات، پیشنهاد رده‌بندی امنیتی برای اپلیکیشن‌های داخلی را مطرح کرد.
 
به گزارش کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران، حمیدرضا احمدیان درباره عرضه اپلیکیشن های داخلی و لزوم بررسی امنیتی آنها به لحاظ جلوگیری از انتشار بدافزار در قالب اپلیکیشن، گفت: مسائل مرتبط با حوزه اپلیکیشن ها به طور مرتب از سوی بخش های مرتبط با موضوع از جمله مرکز ماهر رصد می شود و نکات لازم و مطالب آموزشی برای مقابله با بدافزارها مطرح می‌شود اما واقعیت این است که باید به رده‌بندی امنیتی برای اپلیکیشن های داخلی توجه کرد.
 
وی گفت: ما در وزارت ارتباطات باید از لحاظ فنی کمک های مدنظر را انجام داده و حمایت کنیم تا فروشگاه‌های عرضه کننده اپلیکیشن های اندرویدی به سمت بررسی میزان امنیت برنامه هایی که عرضه می‌کنند، بروند.
 
احمدیان یکی دیگر از مشکلات این بخش را کاربردی نبودن قانون کپی رایت برای رفع مشکلات موجود در حوزه فاوا عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر مهمترین مسئله مرتبط به قانون کپی رایت، به بهبود فرآیندهای اجرایی، نظارت و موارد نظیر آن باز می گردد که در این زمینه باید مدل مطلوب در زمان تدوین این قانون، پیگیری و سازماندهی شود.
 
وی با بیان اینکه در این حوزه از نظر نهادی مشکلات جدی وجود دارد و باید نهادی به صورت مستقل و با هماهنگی سه قوه، اجرای مالکیت معنوی را به عهده بگیرد، ادامه داد: الزاما هم لازم نیست این نهاد دولتی باشد. در این زمینه می توان از تجربه دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر پلیس+۱۰ به شکلی دیگر، استفاده کرد.
 
مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات، گفت: در حوزه نوآوری و کمک پایدار به بخش فاوا، به مشخص شدن محورها و ضرورت وجود برنامه های راهبردی و اجرایی موثر اعتقاد داریم.
 
وی گفت: اولین مورد که باید مورد توجه قرار گیرد حمایت‌های صحیح و منطبق با مدل از چرخه نوآوری با در نظر گرفتن دانشگاه، صنعت و بازار است که این‌ها باید در یک اکوسیستم تعاملی و صحیح شکل بگیرند و تقویت هر یک اگر با تضعیف دیگری باشد به نتیجه نمی‌رسد.
 
احمدیان ادامه داد: موضوع دیگر بحث تحرک بخشی به بازار است و باید تلاش کنیم بازار چه در بعد داخلی و چه در بعد بین‌المللی فعال باشد. بحث تدوین برنامه و مدل‌های درست برای هدایت سرمایه‌گذاری موضوع دیگری است که باید از توان داخلی، ظرفیت ایرانیان خارج کشور و سایر سرمایه گذاران بین المللی استفاده شود تا انتقال دانش فنی و سرمایه‌گذاری به درستی شکل بگیرد.
 
مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات افزود: در نهایت باید توسعه صادرات فاوا نیز مدنظر قرار گیرد. چرا که نیاز داریم مرزهای صدور دانش و خدمات و کالا را بزرگتر کنیم و برنامه مشخصی داشته باشیم و وزارت ارتباطات در همین راستا کارها و برنامه‌هایی را شروع کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.