اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 4, 2018
18:20 یکشنبه، 13ام آبانماه 1397
کد خبر: 95346

طرح دو فوریتی مجلس برای مقابله با حمله احتمالی سایبری آمریکا

طرح "مقابله با حمله سایبری احتمالی آمریکا به زیرساخت های حیاتی جمهوری اسلامی ایران" با هدف مقابله با تهدیدات سایبری آمریکایی ها از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تدوین شد.
 
نصرالله پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح "مقابله با حمله احتمالی سایبری آمریکا به زیرساخت های ایران" از سوی تعداد زیادی از نمایندگان مجلس خبر داد و گفت: با توجه به تهدیداتی که امروز آمریکایی ها علیه کشور ما و قلدرمآبانه مطرح کردند و نشان دادند که مانند گذشته قابل اعتماد نیستند و نباید به آنها اعتماد کرد و حتی این موضوع برای کسانی که دلداده به آمریکا هستند، امروز روشن و واضح شده، تا الآن تعداد 136 تن از نمایندگان  طرحی را با عنوان "مقابله با حمله سایبری احتمالی آمریکا به زیرساخت های حیاتی جمهوری اسلامی ایران"  آماده کرده اند.
وی افزود: ما به دنبال این هستیم که این طرح را نهایی کنیم و به تصویب برسانیم؛ البته فردا (یکشنبه، 13 آبان) نیز مجلس جلسه علنی دارد و قرار است امضاها برای این طرح را تکمیل کنیم که قطعاً تعداد امضاها بیشتر خواهد شد، پس از نهایی شدن امضاها، این طرح تقدیم هیئت رئیسه مجلس می شود.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اضافه کرد: آمریکایی ها همواره در موضوع حمله به زیرساخت های اینترنتی کشور رجزخواهی کرده اند و گفته اند که قصد دارند حمله سایبری به ایران داشته باشند و برای اینترنت کشور مشکلاتی را فراهم کنند، مجلس نسبت به این قضیه واکنش نشان داده و طرح "مقابله با حمله سایبری احتمالی آمریکا به زیرساخت های حیاتی جمهوری اسلامی ایران" را تدوین کرده اند.
متن کامل طرح "مقابله با حمله سایبری احتمالی آمریکا به زیرساخت های حیاتی جمهوری اسلامی ایران" به این شرح است:
در صورت حمله سایبری آمریکا به زیرساخت های حیاتی و حساس جمهوری اسلامی ایران که موجب قطع خدمات رسانی به مردم و ضرر و زیان به کشور شود، این حمله به منزله حمله به خاک جمهوری اسلامی تلقی شده و نیروهای مسلح می بایست اقدام به مقابله نمایند."
به گزارش فناوران بر اساس شنیده ها ظاهرا این طرح با قید دو فوریت مطرح شده است. در همین راستا روز گذشته سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور نیز با بیان تهدیدات موجود در حوزه سایبری گفت: احتمال قطع اینترنت کم است اما احتمال تهاجم سایبری به زیر ساخت های کشور وجود دارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.