امنیت

فناوری اطلاعات

November 6, 2018
18:37 سه شنبه، 15ام آبانماه 1397
کد خبر: 95408

ضرب‌الاجل گوگل کروم برای مقابله با تبلیغات مخرب در ‌سایت‌ها

گوگل اعلام کرده که قصد دارد مرورگر گوگل کروم را با مسدودسازی تبلیغات آلوده و مخرب فعال در وب‌سایت‌های مختلف، ایمن سازد.
 
با توجه به آنکه این روزها امنیت سایبری اپلیکیشن و سرویس‌های مختلف اینترنتی و همچنین حفاظت از حریم خصوصی کاربران از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار شده است، حالا گوگل بعنوان شرکت توسعه‌دهنده مرورگر گوگل کروم اعلام کرده که می‌خواهد با حذف و مسدودسازی تبلیغات مخرب و آلوده که معمولا در وب‌سایت‌های پربیننده و پرطرفدار وجود داشتند، به افزایش امنیت سایبری کاربرانش کمک کند و بدین ترتیب به کاربران و همه منتقدانش نشان دهد که در خصوص حفاظت از حریم شخصی کاربرانش بسیار جدی و مصمم است.
 
البته این نخستین باری نیست که گوگل چنین اقدامی را انجام می‌دهد بلکه بارها با گسترش تبلیغات و آگهی‌های حاوی بدافزار مقابله کرده و مانع نمایش آنها برای مخاطبان و کاربرانش وب‌سایت‌های مختلف شده است.
 
اما نسخه ۷۱ این مرورگر اینترنتی میزبان تصمیم جدید گوگل برای مقابله با آدرس‌های جعلی، تبلیغات آلوده به بدافزار و هر لینکی که شما را به وب‌سایت‌های نامربوط و مخرب می‌برد، خواهد بود.
 
طبق گزارش وب سایت the verge، این نسخه جدید که قرار است در ماه آینده میلادی، دسامبر ۲۰۱۸ به صورت عمومی برای همه کاربران مرورگر اینترنتی گوگل کروم منتش و عرضه شود، به صاحبان وب سایت های اینترنتی که از این تبلیغات آلوده میزبانی می‌کنند، ۳۰ روز مهلت داده است تا این آگهی‌ها را از وب سایت خود حذف کنند در غیر این صورت گوگل به طور کلی آن وب سایت را مسدود خواهد کرد.
 
البته این در حالی است که گفته می‌شود می‌توان این قابلیت را در مرورگر گوگل کروم غیرفعال کرد اما کارشناسان فعال در حوزه فناوری بر این باورند که قابلیت مذکور به صورت تنظیمات پیش فرض روی این مرورگر باقی بماند بهتر است، چراکه به افزایش امنیت سایبری کاربران منجر خواهد شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.