بانکداری و پرداخت الکترونیک

November 9, 2018
15:49 جمعه، 18ام آبانماه 1397
کد خبر: 95449

جهانگرد یکی از پنج گزینه نهایی شهرداری تهران است

jahangard1.jpg

فارس نوشت: شنیده شده محسن هاشمی، آخوندی، سیدکامل تقوی‌نژاد، جهانگرد، حناچی‌ جزو 5 کاندید اصلی انتخابات شهرداری تهران خواهند بود.

بعد از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان محمدعلی افشانی شهردار تهران از بهشت رفتنی شد. اعضای شورای شهر تصمیم گرفتند دوباره شهردار جدیدی برای پایتخت انتخاب کنند.
 
در ابتدا شورای شهری‌ها یک لیست 30 نفره منتشر کردند که در این بین تعدادی از نامزدها انصراف دادند. فردا قرار است اعضای شورا 5 کاندید شهرداری تهران را معرفی کنند.
 
شنیده شده محسن هاشمی، آخوندی، سیدکامل تقوی‌نژاد، جهانگرد، حناچی‌ (البته نفر پنجم بین حناچی و کشت پور است )جزو 5 کاندید شورای شهر تهران خواهند بود. 
 
بر اساس شنیده‌ها، کاندیدای حزب اتحاد ملت؛ جهانگرد، آخوندی، حناچی، علی اوسط‌هاشمی و غلامرضا انصاری هستند. کاندید حزب کارگزاران فقط محسن هاشمی است و کاندید حزب اتحاد ملی هنوز اعلام نشده ولی احتمال می‌رود که از سیدکامل تقوی‌نژاد حمایت کنند. همچنین کاندید مستقلین شورا که 8 نفر هستند هاشمی، تقوی‌نژاد و کشت‌پور (در حال حاضر هستند) و احتمال تغییر وجود دارد.
 
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، نصرالله جهانگرد که 61 ساله، متولد بهمن ۱۳۳۶ است و در حال حاضر معاون فناوری و نوآوری محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
 
دبیری شورای عالی فناوری اطلاعات، ریاست سازمان فناوری اطلاعات ایران است.مشاور و نماینده ویژه رئیس جمهور در فناوری اطلاعات و ارتباطات در دولت اصلاحات، مسؤل تدوین برنامه توسعهٔ کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران (تکفا)، مدیر هماهنگی ملی ایران در برنامهٔ اجلاس جهانی سران جامعهٔ اطلاعاتی، عضو کمیتهٔ ملی فناوری اطلاعات یونسکو، سرپرست (خرداد تا شهریور ۱۳۷۹) و معاون برنامه‌ریزی و توسعه (۱۳۷۶ تا ۱۳۸۲) وزارت پست و تلگراف و تلفن (وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعلی)، عضویت در شورای برنامه‌ریزی برنامهٔ چهارم توسعه کشور و عضو کمیتهٔ فرابخشی علوم و فناوری اطلاعات در تدوین برنامهٔ سوم توسعه از جمله سوابق سومین گزینه تصدی شهرداری تهران، در حوزه ICT کشور است. 
 
 
عضویت در شورای عالی بنیاد باران و عضویت علی‌البدل شورای مرکزی و از اعضای مؤسس جبهه مشارکت ایران اسلامی، عضویت در شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، عضویت در شورای مرکزی اتحادیهٔ انجمن‌های اسلامی دانشجویان کشور،عضویت در دفتر مطالعات دبیرخانهٔ شورای عالی انقلاب فرهنگی،عضویت در دفتر سیاسی نخست‌وزیری در دوره شهید رجایی از جمله سوابق سیاسی نصراله جهانگرد است.
 
وی مدیر اسبق بخش مالتی‌پلکس مرکز تحقیقات مخابرات ایران (مؤسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات)،مشاور اسبق فناوری اطلاعات وزیر علوم، فرهنگ و آموزش‌عالی (وزارت علوم، تحقیات و فناوری)، مسؤول طراحی سیستم مکانیزه سرشماری ملی سال ۷۵،عضو اسبق کمیسیون اطلاع‌رسانی شورای پژوهش‌های علمی کشور،عضو سابق شورای عالی اداری،عضو سابق شورای عالی انفورماتیک کشور، عضو سابق شورای عالی ترافیک،مشاور سابق رئیس بانک مرکزی در فناوری اطلاعات، رئیس سابق هیئت مدیره شرکت ملی انفورماتیک ایران، و داماد خانواده مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات است.
 
حسن روحانی در دی ماه سال 92، در حکمی جهانگرد را به سمت دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات منصوب و اظهار امیدواری کرد که با بهره‌گیری از آراء متخصصان بستر لازم جهت ارتقای هر چه بیشتر فناوری اطلاعات در کشور را فراهم نماید.
 
جهانگرد 61 ساله در خرداد سال 84 نشان درجه دوم لیاقت و مدیریت از رئیس دولت اصلاحات دریافت کرد.
 
نصرالله جهانگرد دانش‌آموخته رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه شهید بهشتی است و در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر فارغ‌التحصیل شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.