اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 13, 2018
18:34 سه شنبه، 22ام آبانماه 1397
کد خبر: 95582

گلایه وزیر ارتباطات از کم کاری برای کودکان در فضای مجازی

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از صفحه های اجتماعی با انتقاد از راهکارهایی که دنبال ایجاد محدودیت برای ورود کودکان به فضای مجازی است نوشت: آیا تاکنون کاری شایسته استعداد بالای کودکان انجام شده است.
«محمد جواد آذری جهرمی» روز سه شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: نتایج دو نظرسنجی اخیر شگفت‌آور نیست؟ آیا تاکنون شایسته استعداد بالای کودکانمان، کار کرده‌ایم؟
وی ادامه داد: افسوس که به جای تهیه برنامه کارآمد برای کودکان نسل جدید، راهکارهای فعلی تنها سیم‌ کارت ممنوع‌ کن و فیلتر‌کن بوده است. 
آذری جهرمی نوشت: برنامه کودک واینترنت، مشارکت عمومی می‌خواهد.
به گزارش ایرنا، وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: همیشه در جمع‌‌های خانوادگی، کودکانی را می‌بینیم که با تلفن همراه یا تبلت سرگرم‌اند، به نظرتان کدام نهاد در تولید محتواهایی که ذهن آنها را با خود درگیر کند موفق‌تر بوده است؟ برای ایجاد فضایی بهتر برای کودکان در اینترنت، دیدگاه شما را با هشتگ کودک و اینترنت دنبال می کنیم .
پس از این فراخوان، نتایج نشان داد 57 درصد شرکت کنندگان معتقد بودند که تولید کنندگان بین المللی در تولید محتوای مناسب کودک موفق هستند.
اوایل آبان ماه پارسال بود که «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با برشمردن مخاطرات فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان در سراسر جهان، از لزوم برنامه ریزی برای مدیریت و سالم سازی آن برای کودکان و بویژه قشر دانش آموز سخن گفت و تاکید کرد: باید سکوهایی ایجاد شود که محصولات و نرم افزارها و محتواهای خاص این سن تهیه و فضا برای رشد آنها فراهم شود.
درهمین زمینه روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقل از «ابوالفضل محمودی» عضو هیات مدیره یک شرکت فعال در بخش تولید سیم کارت های مخصوص کودک و نوجوان اعلام کرد: یک میلیون و 500 هزار سیمکارت به شرط راضی بودن والدین، با دریافت مدارک از اولیا و فرزندان واگذار و خدماتی مانند مکالمه، پیامک و اینترنت در فضایی امن به افراد ارائه می شود. ​
وی افزود: سیمکارت کودک و نوجوان از طریق سه هزار نمایندگی، واگذار شده و تلاش می شود در صورت همکاری اپراتورهای همراه، این آمار تا سال آینده به دو برابر افزایش یابد.
محمودی خاطرنشان ساخت: فعالسازی این سیمکارت ها از طریق ارسال عدد 220 به شماره 30006860 یا مراجعه به دفاتر و نمایندگان این شرکت انجام می شود.
محمود ادامه داد: بزودی برنامه نرم افزاری (اپلیکیشن) «خانواده من» برای والدین و دانش‌آموزان روی این سیمکارت‌ها فعال می‌شود که امکانات آن مربوط به قاعده مند کردن استفاده کودکان از فضای مجازی با انتخاب پدر یا مادر است که براساس سلایق خود خانواده انجام می شود.
به گفته وی، از طریق اینترنت این سیمکارت، می توان به بیش از 70 هزار وب‎سایت مناسب کودک و نوجوان دسترسی یافت.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.