اینترنت و شبکه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 18, 2018
22:24 یکشنبه، 27ام آبانماه 1397
کد خبر: 95684

بازار ۵۹ میلیارد دلاری تراشه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۴

مرکز «Market Research Engine» در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرد ارزش بازار جهانی تراشه‌های مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۴ میلادی به بیش از ۵۹ میلیارد دلار می‌رسد میانگین رشد ثابت بازار مذکور از هم اکنون تا زمان یاد شده به صورت سالانه ۳۶ درصد خواهد بود.
 
این گزارش بازار جهانی تراشه‌های مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی را به چهار قسمت تقسیم کرد: نوع قطعات، نوع فناوری، نوع کاربران خانگی، و نوع سیستم‌های تحلیلگر منطقه‌ای. بخش قطعات در عرصه این تراشه‌ها به سیستم‌های پایه، سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات تقسیم بندی می‌شود، و در مقابل نوع فناوری بخش‌هایی از جمله یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق، یادگیری تحت نظارت، یادگیری نظارت نشده، یادگیری تقویتی، پردازش زبان طبیعی، محاسبات متن‌محور، و چشم‌انداز رایانه را در خود جا داده است.
 
افزایش تقاضا برای سخت‌افزارهایی که توانایی مدیریت محاسباتی مبتنی بر فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را دارند در صنایع مختلف بسیار افزایش یافته است و همین مسئله باعث خواهد شد در سال‌های پیش‌رو نیز بازار تراشه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی رونق قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.
 
سیستم‌های پردازشی مدرن به منظور در اختیار گرفتن تراشه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با پیچیدگی‌های فراوان در حال توسعه هستند. در گزارش جدید مشخص شد استارت‌های فعال در حوزه سخت‌افزارهای تخصصی نیز در این زمینه تاثیرات قابل ملاحظه برجا گذاشته‌اند.
 
سازگاری با فناوری هوش مصنوعی در تمامی صنایع باعث شده است هزین‌های عملیاتی آنها برای یکپارچه‌سازی سریع سیستم‌های مبتنی بر این فناوری به میزان قابل ملاحظه کاهش یابد. در این میان فقدان نیروی کار ماهر همراه با استانداردها و پروتکل‌های جهانی در زمینه هوش مصنوعی از مهم‌ترین عوامل محدودکننده در رشد صنایع مبتنی بر هوش مصنوعی محسوب می‌شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.