تلفن همراه

گوشی

November 19, 2018
10:29 دوشنبه، 28ام آبانماه 1397
کد خبر: 95709

۴۰ شرکت جدید مجوز واردات گوشی تلفن همراه گرفتند

 
 
عضو هیات‌ مدیره انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی از صدور مجوز واردات برای بیش از ۴۰ شرکت در حوزه تلفن همراه خبر می‌دهد.براساس اظهارت او با این مجوزهای جدید تعداد شرکت‌هایی که از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز واردات گوشی تلفن همراه دارند به بیش از ۱۱۰ شرکت رسیده است. ارایه این تعداد مجوز جدید در حالی از سوی این عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل مطرح می‌شود که اواسط مهر ماه سال جاری رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرده بود که: «تقاضای جدیدی برای واردات موبایل به این سازمان ارائه نشده و اگر کسی متقاضی واردات تلفن همراه است اعلام کند ما به او مجوز واردات خواهیم داد.»
 
حالا اما  مهدی عبقری با یادآوری اینکه کسانی که دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت را رعایت کرده باشند می‌توانند به راحتی مجوز واردات بگیرند، درباره این دستورالعمل‌ها به خبرنگار پیوست می‌گوید: «طبق دستورالعمل‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای شرکت‌هایی که قصد نمایندگی برندی را دارند باید از شرکت مادر یا شرکت‌های تابعه آن مجوز نمایندگی داشته باشند. همچنین شرکت‌های دیگری که قصد واردات کالای برندهایی مانند اپل و نوکیا را دارند (که اساسا در ایران نمایندگی ندارند) باید به سازمان حمایت از مصرف کننده مراجعه کنند تا بعد از بازدید و تایید شدن مرکز ارایه خدمات، تعمیرگاه و تشکیلات آنها مجوز بگیرند.»
 
عضو هیات‌ مدیره انجمن واردکنندگان موبایل با اشاره به اینکه موجودی گوشی در بازار نسبت به چند ماه گذشته بهبود خوبی پیدا کرده است، در پاسخ به این سوال که آیا سرنوشت گوشی‌هایی که ترخیص آنها از گمرک در حالت تعلیق قرار گرفته مشخص شده یا خیر، به پیوست می‌گوید: «بحث عدم ترخیص در گمرک نداریم و آنچه شما در این خصوص از بازار می‌شنوید مربوط به کالای ۲۰ واردکننده محکوم شده در زمینه دریافت ارز دولتی است که موفق به واردات کالای خود نشدند. مدیران این شرکت‌ها به دلیل گران‌فروشی بازداشت شدند بنابراین با دستور مستقیم دادستانی مقرر شد محاسبه میزان گرانفروشی و جریمه آنها توسط سازمان تعزیرات انجام شود. اما تا قبل از آن، فروش ۱۲۰ هزار گوشی موجود در انبار آنها و کالاهایی که این شرکت‌ها وارد کرده بودند و در گمرک نگهداری می‌شدند، متوقف شد تا نسبت به وضعیت این گوشی‌ها تصمیم‌گیری شود.»
 
عضو هیات‌ مدیره انجمن واردکنندگان موبایل درباره ارزش گوشی‌های بلوکه شده در گمرک نیز اعلام می‌کند: «اگر استناد ما بر اساس ۱۲۴ میلیون یوروریی که وزارت صمت درباره ارزش گوشی‌های وارداتی توسط این ۲۰ شرکت اعلام کرده و ۵۰ میلیون یوروی ترخیص شده از گمرک باشد، بنابراین حدود ۶۰-۷۰ میلیون یورو گوشی به کشور وارد نشده است. اینکه از این میزان چه مقدار در گمرک مانده، باید توسط مدیران گمرک اعلام شود و ما اطلاعی نداریم.» او در ادامه می‌افزاید:‌ «اگر میانگین قیمت گوشی را مابین ۶۰۰ تا۶۵۰ یورو در نظر بگیریم تقریبا یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار گوشی باید توسط آن ۲۰شرکت‌ دستگیر شده توسط مقامات قضایی وارد کشور می‌شد. اما یک سری از این شرکت‌ها مدعی شده‌اند کالای آنها در گمرک است و به استناد این ادعا، ما به عدد ۶۰۰-۷۰۰ هزار گوشی رسیدیم که تا اواخر مهرماه باید وارد و ترخیص می‌شدند.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.