تلفن همراه

فناوری

November 19, 2018
12:12 دوشنبه، 28ام آبانماه 1397
کد خبر: 95714

برگزاری اولین دوره آموزشی پروژه “مطالعه و بررسی نسل پنجم شبکه ارتباطی و نحوه ارایه خدمات آن”

اولین دوره آموزشی پروژه "مطالعه و بررسی نسل پنجم شبکه ارتباطی و نحوه ارایه خدمات آن در کشور" امروز 23 آبان در پژوهشگاه برگزار گردید.
 
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران ) این پروژه به کارفرمایی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مشاوره پژوهشگاه برگزار گردید. هدف از این پروژه بررسی آخرین تکنولوژیهای مرتبط با 5G، بررسی فنی و اقتصادی و مدلهای کسب و کار، ارزیابی چالش‌ها و فرصتهای این فناوری در کشور و در نهایت ارایه پیشنهادات لازم رگولاتوری در جهت تنظیم بازار، استفاده مناسب و به موقع از فرصتهای به وجود آمده از این فناوری و ارایه خدمات مناسب در کشور می باشد.
 
بنا بر این گزارش در این دوره آموزشی، دکتر صباغ مدرس دوره، ابتدا نهادهای استاندارد گذاری که در ارتباط با 5G مشغول فعالیت هستند را نام برد. وی بیان کرد نتایج بررسی های این نهادهای استانداردسازی درنهایت در  اختیار  3GPP قرار می‌گیرد. 3GPP نهادی است که ویژگیها و مشخصات  که برای نسل‌های مختلف شبکه‌های بی‌سیم از 3G  به بعد را استاندارد سازی تعریف می‌کند.  وی همچنین در خصوص معماری شبکه و ویژگی‌های نسل‌های شبکه از 3G تا 5G  توضیح داد. شایان ذکر است که استانداردهای مرتبط با 5G در release 15   و release 16  در دو فاز مختلف تعریف شده‌اند که release 15 در ماه ژوئن 2018 نهایی شده است.  
 
در این دوره همچنین به چالش‌ها و ابهامات مختلفی که شرکت کنندگان در مورد ویژگیهای نسل های 4 و 5 شبکه بی سیم داشتند  به طور مفصل پرداخته شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.