تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 20, 2018
17:04 سه شنبه، 29ام آبانماه 1397
کد خبر: 95776

وزیر ارتباطات دوباره بر تحول نظام بانکی ایران با بلاک‌ چین تاکید کرد

محمد جواد آذری جهرمی درباره به کارگیری فناوری بلاک‌ چین در نظام اقتصادی و بانکی دنیا اظهار داشت که نظام اقتصادی و مالی دنیا با استفاده از فناوری‌های نوین و کارآمد از جمله بلاک‌ چین دچار تغییر و تحولاتی شده است و مسئولان نظام اقتصادی و مالی ایران نیز باید بلاک‌ چین را به عنوان تکنولوژی و پروتکلی با نکات مثبت و در عین حال دارای تهدیداتی ناشی از تغییر، بررسی و از آن استفاده کنند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که در مقابل بلاک‌ چین بازگشت به عقب معنی ندارد، ادامه داد: بدون شک فناوری بلاک‌ چین در چند سال آینده‌ تحولاتی عظیم و زیرساختی در پیکره ارتباطات، نظام مالی و اقتصادی، اینترنت اشیاء و سایر حوزه‌ها ایجاد خواهد کرد و باید برای همگام شدن با این فناوری ساختارهای کشور با تغییرات منطبق شود که در غیر این صورت در حوزه فناوری عقب ماندگی خواهیم داشت.
 
آذری جهرمی، یکی از مسائل مهم تحول نظام‌های پرداخت جهان و ایران را گسترش و استفاده از ارزهای رمزنگار دانست و افزود: همین مسئله توجه بانک مرکزی و نظام بانکی کشور را به خود جلب کرد و دستاورد آن پیشرفت و مطالعات مناسب در این زمینه است؛ باید بدانیم که بیت کوین، همه کارکرد ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک‌ چین نیست و باید موضوع ارزهای دیجیتال و بلاک چین را به صورت جدی پیگیری کرد.
 
وی در خصوص تحول نظام بانکی، اظهار داشت: نظام بانکداری الکترونیکی کشور ما تا به امروز بر اساس خدمات ابری بوده و تغییر زیرساخت‌های بانکی ما با استفاده از فناوری بلاک‌ چین و کاربردهای متعدد و بی‌نظیر آن می‌تواند نظام بانکداری ایران را متحول کند و با استفاده از زیرساخت‌های نوین به سوی بانکداری دیجیتال گام برداریم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برگزاری هشتمین همایش بانکداری الکترونیک، گفت: هشتمین همایش بانکداری الکترونیک با محور انقلاب بلاک‌ چین با توجه به گفت وگوی کارشناسان ارشد نظام فناوری، مالی و بانکی کشور می‌تواند در ایجاد موقعیت هم افزایی برای تحقق تحول در نظام بانکداری با استفاده از بلاک‌ چین و بررسی دیدگاه‌ها موقعیت مناسبی را فراهم کند.
 
یادآور می‌شود، هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با موضوع انقلاب بلاک چین در روزهای ۹ و ۱۰ بهمن‌ماه ۹۷ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می شود.
 
مهمترین هدف از برگزاری هشتمین همایش بانکداری الکترونیک، بحث و تبادل نظر در خصوص آخرین تحولات صنعت بانکداری الکترونیک است؛ فناوری زنجیره بلوک و دفاتر توزیع‌شده، ارزهای دیجیتال، سامانه‌های پرداخت جایگزین، فناوری‌های مالی، پرداخت و بانکداری باز، تقلب، پولشویی، کلاه‌برداری و روش‌های مقابله با آن و تحول دیجیتال از عمده محورهای آن است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.