تلفن همراه

گوشی

November 26, 2018
15:58 دوشنبه، 5ام آذرماه 1397
کد خبر: 95840

گوشی تعمیری که در خارج کشور تعویض شود، مشمول پرداخت هزینه گمرکی است؟

برای جلوگیری از بروز مشکل در رجیستری گوشی‌ تعمیری، صاحب گوشی باید از تعمیرکار بخواهد، حتما شناسه اصلی را روی گوشی بارگذاری کند، برخی افراد می‌گویند پس از تعمیر یا تعویض گوشی در خارج کشور آیا باید هزینه گمرکی بپردازند؟
 
پس از اجرای کامل طرح رجیستری به تدریج با درگیری تعداد بیشتری از مردم با این طرح، سوالات مختلفی برای مردم پیش می‌آید.
 
در مجموعه پیگیری فارس از سوالات مردم در طرح رجیستری، دیروز در خبری با عنوان «چرا برخی موبایل‌های رجیستر شده پس از تعمیر غیرفعال می‌شوند؟» علت و روش اصلاح این مشکل بیان شد و گفته شد که علت این امر، تغییر سهوی شناسه IMEI گوشی پس از تعمیر اساسی است و در این مورد صاحب گوشی باید از تعمیرکار بخواهد شناسه گوشی را به حالت قبل تغییر دهد.
 
سپس، برخی کاربران موبایل که دچار این مشکل بوده‌اند در واکنش به این خبر اعلام کردند که گوشی‌شان در خارج از کشور تعمیر شده که از تغییر شناسه گوشی اطلاع نداشته‌اند یا گوشی‌شان به طور کامل تعویض شده و در این حالت که دیگر به تعمیرکار دسترسی ندارند دستورالعمل چیست؟ آیا برای گوشی تعویضی باید هزینه گمرکی بپردازند؟
 
پیگیری مجدد فارس از این موضوع به این پاسخ ختم شد که: «اگر گوشی کارکرده بنا به هر دلیلی در فروشگاه های خارج یا داخل کشور تعمیر یا تعویض شده و این کار منجر به تغییر IMEI (شناسه) گوشی شده است که در نتیجه آن کاربر پیامکی مبنی بر قطع سرویس  از سامانه همتا دریافت کرده باشد یا قطع سرویس شده باشد، برای اصلاح موضوع باید وارد سایت همتا شده و در بخش گوشی تعمیری با اظهار IMEI گوشی قبلی و IMEI گوشی جدید اقدام به ثبت گوشی تعمیری کند.»
 
بنابراین اگر یک گوشی پس از تعمیر حتی تعویض شده باشد نیاز به پرداخت هزینه گمرکی نیست.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.