تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 3, 2018
16:53 دوشنبه، 12ام آذرماه 1397
کد خبر: 95997

پرداخت‌یارهایی که درخواست خود را به شاپرک نداده‌اند مسدود شدند

شاپرک از امروز (۱۲ آذر) درگاه پرداخت‌یارهایی که تا کنون اقدام به ارائه درخواست خود برای پرداختیاری به این شرکت را نکرده بودند قطع کرد.
معاون توسعه و نظارت شاپرک ضمن تایید این خبر گفت: «اگر پذیرنده‌ای بخواهد کار تجمیع وجوه و تسویه آن را انجام دهد فقط در چارچوب پرداخت‌یاری که بانک مرکزی مشخص کرده است امکان فعالیت دارند»
محمد مهدی طوبایی افزود: «اگر کسی خارج از این چارچوب عمل کند و درخواست پرداختیاری خود را به شاپرک ارائه نکرده باشد از دید بانک مرکزی و شاپرک تخلف کرده است و بر اساس آن چیزی که قبلا اعلام شده بود با آنها برخورد و درگاه آنها مسدود خواهند شد.»
 
پیش از این اعلام شده بود که شرکت‌ها تا اول آذر ماه فرصت دارند تا درخواست پرداخت‌یاری خود را به شاپرک ارائه دهند. معاون توسعه و نظارت شاپرک در پاسخ به اینکه تا کنون چه تعداد درخواست پرداختیاری به شاپرک ارائه شده است گفت:« تا کنون بیش از ۲۰۰ درخواست پرداختیاری به شاپرک ارائه شده است.»
 
طوبایی تاکید کرد: «البته باید توجه داشت که با توجه به اینکه برای فعالیت پرداخت‌یاری مجوز صادر نمی‌شود و فقط یک چارچوب و تفاهم‌نامه است هر شرکتی که بخواهد در این زمینه فعالیت کند می‌تواند درخواست خود را ارائه دهد اما دیگر نمی‌تواند پیش از امضای تفاهم‌نامه و رعایت چارچوب‌ها اقدام به ارائه سرویس به مشتریان خود کند بلکه در ابتدا باید تفاهم‌نامه پرداخت‌یاری را امضا کرده باشد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.