بازی

فناوری اطلاعات

December 5, 2018
10:36 چهارشنبه، 14ام آذرماه 1397
کد خبر: 96010

برگزاری جشنواره بازی‌های ویدئویی

هشتمین جشنواره بازی‌های ویدئویی ایران به منظور حمایت از بازی‌های داخلی و بازی‌سازان برگزار می‌شود.
 
حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل ملی بازی‌های رایانه‌ای در نشست خبری این جشنواره گفت: امسال سعی کردیم تا با کاهش هزینه‌ها بر میزان جوایز بیفزاییم.
 
وی افزود: در این جشنواره تغییرات زیادی داده شده است و حمایت از تولید داخل مهمترین اولویت برگزاری این گردهمایی است.
 
کریمی ادامه داد: هشتیمن جشنواره بازی‌های ویدئویی در بخش ژانربندی، شیوه داوری و میزان جوایز تغییراتی نسبت به سال‌های گذشته کرده است و امسال 360 میلیون تومان برای جوایز در نظر گرفته شده است.
 
به گفته مدیرعامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای بیشتر رقم اهدای جوایز مربوط به بهترین بازی سال خواهد بود که صد میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده است.
 
کریمی افزود: جایزه دستاوردها نیز 20 میلیون تومان است و مابقی به سایر بخش‌ها تعلق خواهد گرفت.
 
وی با اشاره به تغییرات در بخش ژانربندی جشنواره گفت: با توجه به حضور جدی بازی‌های موبایلی در سال‌های گذشته اصلاحاتی در این بخش صورت گرفته است.
 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: در بخش داوری نیز کل فرآیند دستخوش تغییراتی شده است و امسال جشنواره از دو بخش داوری تشکیل شده که بخش اول مربوط به انتخاب بهترین بازی سال و دستاوردها می‌شود و بخش دوم نیز به طور جداگانه به صورت یک آ‌کادمی به انتخاب بهترین بازی ژانرها می‌پردازد.
 
وی افزود: این آ‌کادمی داورها نیمی از منتقدان بازی‌ها و نیمی دیگر از بازی‌سازان تشکیل خواهد شد و امسال اولین سالی است که حضور منتقدان در بخش داوری پررنگ شده است.
 
در ادامه این نشست خبری محمد حاجی میرزایی رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره گفت: هزینه برگزاری این جشنواره در سال گذشته حدود 550 میلیون تومان بود که 45 میلیون تومان از آن به بخش جوایز اختصاص داده شده بود اما هزینه برگزاری جشنواره امسال 240 میلیون تومان تخمین زده شده است.
 
وی با بیان اینکه فقط بازی‌ هایی که منتشر شده‌اند می‌توانند در جشنواره حضور یابند اظهار کرد: 13 ژانر بازی در جشنواره امسال در نظر گرفته شده است که هنوز این عدد قطعی نیست و حتمال تغییر آن وجود دارد.
 
میرزایی افزود: اختتامیه این جشنواره در هفته دوم اسفندماه خواهد بود که زمان و مکان دقیق آن به زودی اعلام خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.