سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 5, 2018
12:37 چهارشنبه، 14ام آذرماه 1397
کد خبر: 96020

پلیس راننده خواب آلود تسلا را دستگیر کرد

در شرایطی که بسیاری از شرکت های خودروسازی برای تولید اتومبیل هایی تلاش می کنند که نیازی به راننده نداشته باشند، سهل انگاری برخی از این شرکت ها شرایط دشواری را به وجود آورده است.
 
به گزارش اکستریم تک، به تازگی پلیس کالیفرنیا مجبور به دستگیری راننده یکی از خودروهای شرکت تسلا شده که در پشت فرمان یکی از این خودروها به خواب رفته بود.
 
اگر چه برخی خودروهای تسلا به صورت خودران یا نیمه خودران طراحی شده اند، اما معمولا به منظور کنترل آنها و اطمینان از عدم وقوع حادثه رانندگی یک فرد راننده در خودروهای یادشده حضور می یابند.
 
خودروهای خودران تسلا نیز به برخی امکانات خودکار مجهز هستند که از جمله آنها می توان به تعیین مسیر خودکار و همین طور ترمز گرفتن در صورت لزوم، اسکن کردن محیط اطراف برای جلوگیری از برخورد به مانع و غیره اشاره کرد.
 
اما علیرغم همه این امکانات هنوز مجوزهای لازم برای هدایت خودکار کامل خودروهای مذکور صادر نشده و لذا یک فرد راننده باید در آنها حضور داشته باشد.
 
نکته جالب اینکه پلیس برای متوقف کردن این خودرو از مدل اس تسلا مجبور شد آن را در حدود 11 کیلومتر تعقیب کند. بعد از بررسی مشخص شد راننده خودروی یادشده به علت مصرف بیش از حد مشروبات الکی به خواب رفته است. قرار است دادگاه به اتهامات این فرد رسیدگی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.