تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 5, 2018
15:52 چهارشنبه، 14ام آذرماه 1397
کد خبر: 96042

آمادگی ایران برای میزبانی از نهاد منطقه ای حمایت از استارتاپ ها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست چهارجانبه آذربایجان با بیان اهمیت حمایت دولت ها از استارتاپ ها برای دسترسی به بازارهای بین المللی پیشنهادکرد یک مرکز منطقه ای برای حمایت از فعالیت های استارتاپی با مشارکت چهار کشور منطقه ای ایجاد شود و ایران نیز آمادگی دارد میزبان این مرکز در تهران باشد.
 
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه برگزاری نمایشگاه باکوتل ۲۰۱۸، نشست چهار جانبه ای با حضور وزیر ارتباطات ایران و وزرای ارتباطات کشور های آذربایجان، روسیه و ترکیه برگزار شد که در این جلسه آذری جهرمی در سخنان کوتاهی با بیان تغییر ماهیت اقتصاد جهانی و افزایش نقش استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین در اقتصاد دیجیتال ، تاکید کرد: دولت ها باید با درک این تحول ، اقدامات موثری را در جهت حمایت از استارتاپ ها برای یافتن بازار های بین المللی انجام دهند.
وی افزود: هرچند استارتاپ ها در ایران و کشورهای همسایه در حال افزایش است اما همچنان در عرصه اتصال به مشتریان بین المللی ضعیف عمل می کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ابتکار عمل ایران برای ایجاد یک بازار مشترک منطقه ایICT میان ایران، روسیه،آذربایجان و ترکیه، پرداخت و گفت: این موضوع در ملاقات های قبلی با وزرای این کشورها در حاشیه ترکمن تل در عشق آباد و اجلاس سران مختار در دوبی مطرح شده بود.
وی در ادامه پیشنهاد داد:  یک مرکز منطقه ای برای حمایت از فعالیت های استارتاپی و برگزاری نمایشگاه ها و گردهم آیی های منطقه ای کسب و کارهای نوین با مشارکت چهار کشور منطقه ای ایجاد شود و ایران نیز آمادگی دارد میزبان این مرکز در تهران باشد.
در ادامه این نشست، وزیر ارتباطات ترکیه از گسترش همکاری های فی مابین در حوزه پست استقبال کرد و پیشنهاداتی در خصوص گسترش همکاری ها در حوزه پست و امنیت سایبری ارایه داد. همچنین وزیر ارتباطات روسیه نیز ضمن ابراز علاقه مندی درمورد پیشنهاد آذری جهرمی در زمینه استارتاپ ها، گفت، روسیه در زمینه های دیگری چون امنیت شبکه و موبایل پلتفرم هم آماده همکاری است و درخواست کرد ایران، با آماده سازی ظرفیت های خود در یک ماه آینده، زمینه های امضای سند همکاری را فراهم آورد.
در پایان این نشست، وزیر ارتباطات از همتایان خود برای برگزاری نشست بعدی اعضا در کیش دعوت کرد و مقرر شد پیشنهادهای سه کشور دیگر درباره جزییات این طرح، در سه ماه آینده ارائه شده و مورد بحث کارشناسی قرار گیرد. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.