رگولاتوری

December 8, 2018
12:16 شنبه، 17ام آذرماه 1397
کد خبر: 96090

رگولاتور: تغییر در استراتژی سازمانها الزامی است

براساس آمار مجمع جهانی اقتصاد کشورهائی که تحول دیجیتال را اجرایی و یا بر مبنای آن استراتژی‌هایشان را باز طراحی کرده‌اند افزایش ۹ درصدی در درآمد،۱۲ درصدی در سهم بازار و ۲۶ درصدی در سودآوری شرکتها را تجربه کرده‌اند.
 
حسین فلاح جوشقانی در سمینار تحصصی تحول دیجیتال و صنعت مخابرات ایران با اشاره به مطلب فوق گفت: تحول دیجیتال در واقع تحول سازمانها در عصر دیجیتال است و بر مبنای آن باید در حوزه‌های ساختاری، استراتژی، استفاده از فناوری، الگوهای ارزش‌آفرین، حوزه‌های مالی و سرمایه‌گذاری رویکرد و راهبردهایمان را تغییر دهیم.
وی افزود: با تحول دیجیتال قاعدتاً در حوزه ICT سرویسهائی که پیش از این در حوزه اپراتورها ارزش آفرین بودند در حال حاضر ارزش چندانی ندارند و درآمد اپراتورها از بابت برخی از خدماتشان که در حال حاضر از سوی OTTها ارایه می‌شود بین ۵۰ تا ۹۰ درصد کاهش داشته است و لازم است اپراتورها با توجه به تغییر رویکردها و شرایط جدید خود را آماده کنند.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش سرعت در ارایه خدمات، بهبود فرایندهای عملیاتی اپراتورها و سازمانها، چابکی سازمانی و کاهش هزینه‌های شبکه را از اهداف تحول دیجیتال عنوان کرد و گفت: با توسعه تحول دیجیتال اپراتورها باید جنگ خود را با OTTها کنار گذاشته و به سمت تعامل با آنها پیش بروند، چرا که با محدودسازی و تقابل نمی‌توان در حوزه ICT به شکل گذشته سرویس ارایه کرد.
فلاح جوشقانی با تاکید بر اهمیت نقش رگولاتوری در عرصه تحول دیجیتال تصریح کرد: رگولاتوری نیز مبتنی بر این روند در دنیا نیاز به باز طراحی دارد و باید مبتنی بر الگوهای جدید با سایر حوزه‌ها از جمله بانکداری و سرمایه‌گذاری تعامل داشته باشد.
 
وی گفت: بر همین اساس مبتنی بر نسل پنجم رگولاتوری تغییراتی در ساختار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ایجاد کردیم و در ساختار جدید، معاونت توسعه بازار و کسب کار پیش‌بینی شده است تا با رویکرد تسهیل‌گری و مقررات‌زدایی در این حوزه موثرتر عمل کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.