اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

December 8, 2018
14:26 شنبه، 17ام آذرماه 1397
کد خبر: 96107

مدیرعامل جدید رایتل: می‌خواهیم یکی از ۴ یونیکورن‌ مد نظر وزیر ارتباطات باشیم

 
 
مدیرعامل اپراتور سوم تلفن‌همراه (رایتل) در سمینار تحول دیجیتال و صنعت مخابرات ایران با اعلام اینکه این اپراتور سرویس‌های فناوری محور گوناگونی به سبد خدمات خود اضافه کرده گفت: «وزیر ارتباطات در سال اول شروع به فعالیت خود در این وزارتخانه اعلام کرد که یکی از دستاوردهایش در صنعت فاوا داشتن ۴ یونیکورن خواهد بود و ما امیدواریم با توجه به جوان بودن و سرویس‌های جدیدی که به سبد خدمات خود اضافه‌ کرده ایم بتوانیم یکی از این ۴ یونیکورن باشیم.»
 
 
به گزارش پیوست، محمد مهدی عطوفی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌هایی که در سال‌های اخیر در صنعت مخابرات کشور شده اعلام کرد:‌ «بین سال‌های ۸۴ تا ۹۶، نزدیک ۹ میلیارد دلار همراه اول و ۸ میلیارد ایرانسل در بخش توسعه شبکه خود سرمایه گذاری کرده‌اند و میزان سرمایه‌گذاری رایتل هم به ۱ میلیارد دلار می‌رسد. یعنی در مجموع در طول این سال‌ها نزدیک به ۱۸ میلیون دلار در حوزه مخابراتی کشور سرمایه‌گذاری شده که نتیجه این سرمایه‌گذاری هم نصب ۱۳۰هزار نقطه سایت برای پوشش شبکه‌ای اپراتورهای تلفن‌همراه بوده است.» براساس گفته‌های او با این میزان سرمایه‌گذاری، درآمد شرکت مخابرات در سال ۹۶ ، ۱۶ هزار میلیارد تومان، ایرانسل ۸ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان و سایر FCPها هم ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. او با اشاره به سرمایه‌گذاری عظیمی که کشورهای مختلف دنیا در صنعت مخابرات خود می‌کنند گفت:‌ «اندازه بازار جهانی براساس اعلام ITU ، حدود هزار و ۹۰۰ میلیارد دلار است و اگر ایران ۱ درصد جمعیت جهان را در اختیار دارد پس باید سهمش از میزان درآمد بازار مخابراتی ۱۹ هزار میلیارد دلار باشد. اما اگر با دلار ۴هزار ۲۰۰ تومانی محاسبه درآمد شرکت‌های مخابراتی کشور را انجام دهیم این بازار تا این لحظه برای کشور یک بازار ۷ میلیارد دلاری بوده است. یعنی یک فاصله ۱۲ هزار میلیاردی در این بخش با دنیا داریم.»
 
عطوفی در این سمینار اعلام کرد که مشکلات نوسانات ارزی توسعه شبکه اپراتورهای کشور را با مشکل مواجه کرده و از سوی دیگر نیز سرمایه‌گذاری در این صنعت به شدت لرزان به پیش می‌رود.
 
عطوفی همچنین با اشاره به سهم درآمدی اپراتورهای تلفن‌همراه از بخش دیتا گفت: «سهم همراه اول در دیتا ۵۰ به ۵۰ است و سهم ایرانسل از این بخش هم ۵۵ درصد است. در این زمینه اما رایتل سهم ۷۵ درصدی دارد. با تمام این‌ها رایتل به دنبال این است که یک اپراتور ارائه‌دهنده خدمات دیجیتال باشد و تمام استراتژی‌های خود را نیز بر این مبنا در نظر گرفته است.» مدیرعامل رایتل با اعلام اینکه این اپراتور زیر مجموعه تامین اجتماعی است و یکی از بنگاه‌های اقتصادی تامین اجتماعی هم شتسا است اعلام کرد:‌ «شستا یکی از بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی است که در حال‌حاضر ۷۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد. رایتل در تلاش است اولین تحولات دیجیتالی را در این سازمان ایجاد کند که در این بخش رایتل می تواند به حوزه ارائه خدمات هوشمند برای این سازمان و همچنین ورود به خدمات پرداخت و ویدیو سرویس‌های مختلف را احیا کند.» عطوفی تاکید می‌کند که اگر رایتل بتواند در لایه‌های سیستم پرداختی تسهیلاتی به وجود بیاورد سود حاصل از این کار نصیب تمام بازیگران صنعت ICTخواهد شد. عطوفی با اشاره به پیاده‌سازی امضای دیجیتال در مجموعه رایتل اعلام کرد که با این خدمات نوین و تلاش این اپراتور برای تعامل با سایر بازیگران صنعت ICT این اپراتور آمادگی تبدیل شدن به یونیکورن تا سه سال آینده را دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.