اپراتورها

تلفن همراه

December 8, 2018
16:31 شنبه، 17ام آذرماه 1397
کد خبر: 96131

اینترنت موبایل به کوبایی ها رسید

برای نخستین بار در تاریخ کشور کوبا، مردم می‌توانند روی تلفن‌های همراه خود اینترنت داشته باشند.
 
اپراتور مخابراتی این دولت کمونیست دست به ارائه خدمات و سرویس‌های اینترنتی روی گوشی‌ها زد و از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه این خدمات قابل دریافت شد.
این اقدام سمبلیک نوعی آشتی حکومت کمونیست با فناوری است و حالا بیش از 5.3 میلیون کوبایی دارای تلفن همراه (نصف جمعیت جزیره) می‌توانند از اینترنت موبایل استفاده کنند.
پیش‌تر کوبایی‌ها فقط می‌توانستند از طریق اکانت‌های حکومتی با گوشی ایمیل ارسال و دریافت کنند اما اکنون می‌توانند خرید وفروش آنلاین انجام داده، شبکه‌های اجتماعی را ببینند و ویدئو چت کنند.
طبق آمار رسمی فقط 60 هزار کوبایی از طریق ای دی اس ال خانگی دسترسی به اینترنت داشته و از جولای 2015 نیز در برنامه عمومی قرار شد 1200 مکان تفریحی توریستی، پارک و … نیز به اینترنت مجهز شود.
قیمت هر ساعت اینترنت وای فای عمومی یک دلار تعیین شده ولی اغلب از سرعت‌پایین و بدون امنیت شکایت داشتند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.