رسانه‌های اجتماعی

December 15, 2018
12:00 شنبه، 24ام آذرماه 1397
کد خبر: 96317

ورود پیام‌رسان «گپ» به کشورهای قاره آفریقا

 
 
مدیرعامل پیام‌رسان گپ گفت که براساس توافقات جدید با دو کیف پول بزرگ در قاره آفریقا، امکان ارائه خدمات پرداختی پیام‌رسان گپ در بیش از ۸ کشور این قاره فراهم خواهد شد.
 
مهدی انجیدنی، با اعلام این خبر در مورد جزئیات بیشتر این توافق به پیوست گفت:‌ «در حال انجام مذاکره با چندین کیف‌ پول در کشورهای مختلف قاره‌ آفریقا هستیم که هم‌اکنون قرار داد با دو کیف‌ پول بزرگ این قاره نهایی شده است. این دو کیف پول بیشترین پذیرنده و خدمات را در کل آفریقا ارائه می‌دهند و به این ترتیب امکان استفاده از خدمات پرداختی گپ با کمک این دو کیف پول در بیش از ۸ کشور قاره آفریقا از جمله، نیجریه، الجزیره،‌آفریقای جنوبی، تانزانیا، کنیا و غیره فراهم خواهد شد.» او در ادامه با اشاره به اهداف این توافق افزود: «کاربرانی که عضو این دو کیف پول آفریقایی باشند هنگام سفر به کشور ما می‌توانند با کمک موجودی این کیف پول و از طریق «گپ» اقدام به خرید کنند و بر عکس کاربران گپ هم اگر به این کشورها در قاره آفریقا سفر کنند می‌توانند از طریق پذیرنده‌های هتل‌ها، مراکز فروش و فروشگاه‌ها که با این دو کیف پول در ارتباط هستند با موجودی ریال خود خرید کنند.»
 
هفته گذشته مدیرعامل پیام‌رسان گپ در توئیتر خود خبر از عقد قرار‌داد با دو شرکت کیف پول در آفریقا جنوبی برای ارائه خدمات پرداخت به ریال را داد
 
photo_2018-12-15_11-19-26.jpg
 
براساس اظهارات او در حال حاضر این دو کیف پول با بیشترین پذیرنده در بیش از ۸ کشور آفریقایی بزرگترین سهم کیف‌ پول‌‌ها در قاره آفریقا را دارا هستند.مدیرعامل گپ تاکید می‌کند که براساس توافقات گپ با این دو کیف پول قبل از شروع فاز نهایی و اجرایی امکان اعلام نام این دو سرویس امکان‌پذیر نخواهد بود.
 
اما انجیدنی در پاسخ به این سوال که چرا گپ برای ارائه خدمات پرداخت این پیام‌رسان قاره آفریقا را انتخاب کرده است اعلام کرد:‌«در کشور آفریقا شبکه بانکی ضعیفی وجود دارد و مردم بسیار به پرداخت از طریق موبایل و کیف پول وابسته هستند به همین دلیل هم کیف پول‌های متنوعی در کشورهای آفریقایی حضور دارند. از سوی دیگر به این دلیل که یکسری پروژه‌های دیگر در این قاره در حال پیگیری است که به زودی اعلام می‌شود ارائه خدمات پرداختی خود را در کشورهای آفریقایی شروع کردیم.» انجیدنی همچنین معتقد است که به صورت کلی قاره آفریقا از دید اقتصاد‌ان‌ها مهترین مکان برای رشد اقتصادی است و از سوی دیگر چون ایرانیان برای تفریح یا کسب و کار به این قاره سر می‌کنند گپ این قاره را با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی و همچنین بلوغ کیف پول‌ها انتخاب کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.