رسانه‌های اجتماعی

December 17, 2018
16:48 دوشنبه، 26ام آذرماه 1397
کد خبر: 96428

اعتماد عمومی عامل موفقیت پیام‌رسان‌های بومی

۴۴ درصد کاربران یک نظر سنجی جلب اعتماد عمومی را عامل موفقیت رشد فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی اعلام کرده‌اند.
 
معاون وزیر ارتباطات و رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با منتشر کردن یک نظرسنجی در حساب توئیتری خود از کاربران خواست تا عامل اصلی موفقیت پیام‌رسان‌های داخلی را اعلام کنند. حمید فتاحی در این نظر سنجی از کاربران خواسته بود که عامل اصلی موفقیت‌ پیام‌رسان‌های داخلی را از بین ۴ گزینه حمایت‌های دولتی، فیلتر پیام‌رسان‌های خارجی، اعتماد عمومی و توسعه فنی مناسب پیام‌رسان اعلام کنند.
 
نتایج نظرسنجی که معاون وزیر ارتباطات روز شنبه (۲۴ آذر) در حساب توئیتری خود با کاربران به اشتراک گذاشت: 
هرچند که به گفته فتاحی تقریبا بعد از گذشت ۲۴ ساعت از منتشر شدن این نظرسنجی ۳ هزار کاربر و به گفته او “خودجوش” به گزینه حمایت دولتی رای داده‌اند؛ اما با این‌حال تا قبل از این حرکت خودجوش از بین بیش از ۱۰ هزار کاربر که در این نظر سنجی شرکت کرده بودند ۷۳درصد کاربران به گزینه «اعتماد عمومی مردم» رای‌ داده‌ بودند. اما حالا و تقریبا بعد از گذشت یک روز از زمان شروع این نظرسنجی و با حضور بیش از۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در آن، ۴۴ درصد کاربران به گزینه اعتماد عمومی، ۴۱ درصد حمایت مالی دولت،۱۳ درصد توسعه فنی مناسب پیام‌رسان و ۲ درصد هم به فیلتر پیام‌رسان‌های خارجی رای داده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.