رگولاتوری

December 25, 2018
12:40 سه شنبه، 4ام دیماه 1397
کد خبر: 96645

کاهش ۲ هزار میلیارد ریالی بودجه عمرانی وزارت ارتباطات در لایحه بودجه ۹۸

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه زیرمجموعه‌هایش، سال آینده ۳۷ هزار و ۶۳۸ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال بودجه خواهند داشت.
 
طبق لایحه بودجه سال 98 که امروزبه مجلس تقدیم شد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه زیرمجموعه‌هایش، سال آینده ۳۷ هزار و ۶۳۸ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال بودجه خواهند داشت. از این میزان، رقم ۷ هزار و ۵۳۸ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال بودجه هزینه‌ای است و ۳۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال، بودجه تملک داریی‌های سرمایه‌ای است.
 
طبق جداول لایحه بودجه سال ۹۸، بودجه عمرانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال آینده، نسبت به سال جاری، بیش از ۲ هزار میلیارد ریال کاهش خواهد یافت.
 
همچنین بر اساس لایحه بودجه سال آینده دولت در بخش درآمدها، واگذاری‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی، درآمدهایی را در بخش حق امتیاز شبکه و جریمه عدم انجام تعهدات بخش ICT، نامبرینگ (شماره‌گذاری مخابراتی) و مجوزهای صادر شده توسط شورای عالی فضای مجازی پیش‌بینی کرده است.
 
طبق لایحه بودجه ۹۸، از بخش حق امتیاز شبکه و جریمه عدم انجام تعهدات بخش ICT رقم درآمدی شش هزار و ۹۰ میلیارد تومان و از بخش نامبرینگ، ۸۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان درآمد برای سال مالی ۹۸ پیش‌بینی شده است. هم‌چنین از محل مجوزهای صادر شده توسط شورای عالی فضای مجازی نیز پیش‌بینی درآمد یک میلیارد تومانی را کرده است.
 
همچنین به وزارت ارتباطات اجازه داده می‌شود از طریق سازمان توسعه‌ای و شرکتهای تابعه خود نسبت به مشارکت خصوصی – عمومی داخلی و خارجی به منظور انجام طرح‌های دولت الکترونیک و توسعه این خدمات، از جمله هوشمندسازی مدارس اقدام کند. منابع مورد نیاز جهت سرمایه‌گذاری  بخش دولتی از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و منابع داخلی شرکتهای تابعه با تایید سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می‌شود.
 
از سوی دیگر به شرکتهای تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده می‌شود با تایید وزیر ارتباطات، تا مبلغ هزار و 400 میلیارد ریال از محل منابع داخلی خود برای کمک به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر ایجاد کارور (اپراتور)های ارایه کننده خدمات الکترونیک در کلیه بخش‌ها، حمایت از طرح‌های توسعه‌ای اشتغال‌آفرین یا صادرات کالا و خدمات در این بخش، توسط بخش خصوصی و تعاونی به صورت وجوه اداره شده بر اساس آیین نامه‌ای که به پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه شده و به تصویب هیات وزیران می‌رسد، اختصاص دهند و مابه التفاوت را از محل آن پرداخت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.