اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 25, 2018
14:37 سه شنبه، 4ام دیماه 1397
کد خبر: 96656

وزیر ارتباطات خواستار تعیین تکلیف انحصار داکت‌های مسی و استفاده بهینه از باندهای فرکانسی شد

jahromi6.jpg
 
امروز و در صحن علنی مجلس حسن روحانی بعد از تقدیم لایحه‌ بودجه سال ۹۸ به مجلس ضمن تاکید بر این موضوع که با کمک دولت الکترونیکی باید به مبارزه با فساد رفت؛ از مردم خواست تا مانند سال گذشته بودجه را بررسی و نظر خود در مورد آن را اعلام کنند.
 
بعد از این اظهار نظر محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در رشته‌ توئیتی به نقد و اظهار نظر در مورد بوجه بخش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت. وزیر ارتباطات در این رشته توییت با اشاره به عدم توجه به دو پیشنهاد این وزارتخانه در لایحه بودجه سال ۹۸ گفت: «از دو پیشنهاد مهم ما در لایحه بودجه خبری نیست. پیشنهاد استفاده بهینه ازباندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ که صرفه‌جویی گسترده در هزینه‌های سرمایه‌گذاری و نیز قدرت خلق ثروت چند هزار میلیاردی را داشت و نیز پیشنهاد تعیین تکلیف داکت‌ها و سیم مسی که انحصار کنونی آن،مانع توسعه است.»
 
براساس اظهارات او از این دو پیشنهاد برای بررسی، یکی به شورای عالی امنیت ملی ارجاع شده و دیگری به کمیسیون فرعی اقتصاد که به باور او این کار  به معنی یکسال از دست دادن زمان برای اجرای این پیشنهادها است.
 
او در این رشته توییت با اشاره به میزان رقم بوجه اختصاص یافته به وزارت ارتباطات افزود:‌ «درآمدهای دولت در حوزه ارتباطات همان ۶۴۰۰ میلیارد تومان سال ۹۷ تعیین شده است. پیش‌بینی تحقق این درآمد در سال ۹۷، ۵۲۰۰ میلیارد تومان است‌. پیش‌بینی ابتدایی ما برای ۹۷ همان ۵۲۰۰ بود که در قانون ۶۴۰۰ دیده شد. امسال سقف بودجه واقعی تر دیده شده، اما ممکن است با برخی تصمیم‌ها این عدد هم محقق نشود.»
 
جهرمی تاکید کرده که مطابق مصوبه مجلس، همه درآمدهای حوزه ارتباطات باید در توسعه زیرساخت‌های آن هزینه شود که در قانون سال قبل، به ۳۹ درصد تقلیل یافت. براساس توییت‌های جهرمی سال گذشته ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه اشتغال لحاظ شده بود که تخصیص کنونی آن “صفر” است. او در ادامه با استفاده هشتگ «شفاف‌سازی» خواسته است که سازمان برنامه و بودجه جدول مقایسه‌ای تخصیص‌ها به دستگاه‌ها در ۴ سال اخیر را به تفکیک منتشر کند به باور او این کار به اصلاح ساختار اداره کشور کمک شایانی خواهد کرد.
 
جهرمی در ادامه گفته است:‌« شفاف‌سازی بودجه‌ای این است که در شرایط عدم تحقق اعتبارات، به صورت روشن بگوییم کدام ماموریتها تعدیل شده است. تعدیل اهداف برنامه‌های بالادستی در کنار کاهش بودجه‌ها باید به صورت دقیق روشن شود.» همچنین او  در سومین پیشنهاد شفاف‌سازی بودجه خود اعلام کرده که باید ردیف بودجه توسعه  دولت الکترونیک  که مورد تاکید همه مسوولان  نظام است و در سخنان رئیس جمهوری هم مورد تاکید قرار گرفت، کجاست و بناست چگونه هزینه شود؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.