تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 31, 2018
13:38 دوشنبه، 10ام دیماه 1397
کد خبر: 96804

ارسال ۱۹۰ درخواست به مقامات ژاپنی برای راه‌اندازی صرافی ارز دیجیتال

به نقل از منابع آگاه، آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA)، حدود ۱۹۰ درخواست صدور مجوز برای راه‌اندازی صرافی ارزهای دیجیتال دریافت کرده است.
 
این آژانس که برای صنعت بومی ارز دیجیتال، حالت خود تنظیمی مشخص کرده بود، مجوز نظارت بر این حوزه را به سازمان تبادل ارز مجازی ژاپن (JVCEA) داده است. این سازمان موظف شده سیاست مبارزه با پول‌شویی را توسعه بخشد و دستورالعمل‌هایی برای صرافی‌های ارز دیجیتال ارائه دهد.
 
این مجوز اخیراً به صرافی ارز دیجیتال کوین چک (Coincheck) اعطا شده اشت. در پی هک شدن این صرافی در ماه ژانویه، آژانس خدمات مالی ژاپن، دو دستورالعمل به این صرافی برای بهبود فعالیت‌هایش ارسال کرد.
 
این دستورالعمل‌ها عمدتاً به بالا بردن استانداردهای حفاظت از مشتریان و در نظر گرفتن اقداماتی علیه پول‌شویی تأکید داشتند. FSA در ماه مارس، به هفت صرافی ارزهای دیجیتال اخطارنامه ارسال کرد.
 
یکی از اعضای ارشد FSA ژاپن در ماه آگوست اظهار داشت که امیدوار است صنعت ارز دیجیتال طبق قوانین مناسبی رشد کند. وی همچنین این اطمینان را داد که این آژانس قصد ندارد صنعت ارزهای دیجیتال را بیش‌ از حد محدود کند.
 
همچنان که صنایع ارزهای دیجیتال و بلاک چین در ژاپن رشد کرده‌اند، فعالیت FSA نیز گسترش یافته است. در ماه جولای، این آژانس به‌منظور رسیدگی بهتر به حوزه‌های مرتبط با فین تک (Fintech) ازجمله ارزهای دیجیتال، دستخوش تغییرات اساسی شد.
 
اداره‌ی توسعه‌ی استراتژی و مدیریت ژاپن، اداره‌ی بازرسی این کشور را جایگزین کرد تا به موجب آن، سیاست استراتژی مالی را توسعه دهد و مسائل بازار ارزهای دیجیتال، فین تک و پول‌شویی را حل کند.
 
اداره‌ی سیاست و بازارها جایگزین اداره‌ی برنامه‌ریزی و توازن خواهد شد و مسئولیت ایجاد یک چارچوب قانونی برای حل مسئله‌ی رشد سریع بخش فین تک را بر عهده خواهد داشت.
 
پس از اعلام قوانینی مبنی بر الزام ارائه‌ی گزارش تراکنش‌های مشکوک توسط صرافی‌های ارزهای دیجیتال، آژانس امنیت ملی ژاپن از دریافت شمار بسیاری از این گزارش‌ها خبر داد. طبق گزارش این آژانس، بین ماه‌های ژانویه تا اکتبر ۵,۹۴۴ نمونه از این قبیل گزارش‌ها دریافت شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.