اینترنت و شبکه

بازی

فناوری اطلاعات

January 1, 2019
13:47 سه شنبه، 11ام دیماه 1397
کد خبر: 96808

مشکل اتصال کاربران ایرانی به سرورهای PES 2019 رفع شد

چند روزی می شود که بعضی از کاربران PES 2019 در اتصال به سرورهای این بازی مشکل داشتند که سرانجام امروز روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌ها اعلام کرد که مشکل اتصال به سرورهای این بازی به طور کامل رفع شده است.
 
به گفته بنیاد ملی بازی‌ها، به نظر می‌رسد که دلیل به وجود آمدن این مشکل از اتصال به آی پی های شرکت گوگل باشد که روی کاربران ایرانی بسته شده‌اند.
 
در همین راستا، روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای علت طول کشیدن روند رسیدگی به این مشکل را ناشناخته بودن دلیل به وجود آمدن آن ذکر کرده است: «از همان ابتدا که مشکل به وجود آمد با وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت در تعامل بودیم تا بتوانیم پس از ریشه‌یابی مشکل را رفع کنیم. در ابتدا مشخص نبود که اختلال ایجاد شده به دلیل تحریم است یا آن که شبکه اینترنت داخلی باعث ایجاد مشکل شده است. همین مسئله و پیچیدگی‌های زیرساخت اینترنت روند رسیدن به نتیجه را کمی سخت کرده بود.»
 
 
ظاهرا مشکلات مربوط به بخش آنلاین بازی PES 2019 روی شبکه ارائه‌دهندگانی چون شاتل، آسیاتک، پارس آنلاین،‌ صبانت، های وب، مخابرات و ایرانسل رفع شده و روند بررسی روی سایر ارائه دهندگان اینترنت هم ادامه دارد. در ضمن کاربران این بازی که هنوز در اتصال به بخش آنلاین PES 2019 مشکل دارند می‌توانند با مراجعه به این پست، آن را با بنیاد ملی بازی‌ها در اشتراک بگذارند.
 
البته بعضی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی گزارش کرده‌اند که هنوز در تجربه بخش آنلاین PES 2019 با مشکل روبرو هستند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.