اینترنت و شبکه

January 1, 2019
20:14 سه شنبه، 11ام دیماه 1397
کد خبر: 96843

سامانه متمرکز درخواست خدمات سازمان فناوری اطلاعات افتتاح شد

«سامانه متمرکز درخواست خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران» صبح امروز -سه شنبه – توسط وزیر ارتباطات و دبیر شورای عالی فضای مجازی افتتاح شد.
 
 
به گزارش ایرنا، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران پس از رونمایی از این سامانه که در سالن همایش های شهید قندی برگزار شد، گفت: تلاش می کنیم از زیرساخت های به وجود آمده در سازمان فناوری اطلاعات و اطلاعاتی که در دیتاسنترهای سازمان فناوری اطلاعات وجود دارد در این سامانه استفاده کنیم و قصدمان این است که از طریق این سامانه خدمات دولت الکترونیک را به اپلیکیشن ها و استارتاپ ها ارائه دهیم. خبر خوب این که برای آن ها تخفیف ویژه 95 درصدی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال در حوزه پست، کسب و کارها می توانند با استفاده از کد پستی مشخصات جغرافیایی محل مورد نظر را دریافت نمایند.
او ادامه داد: اطلاعاتی در اختیار دولت قرار دارد که برای رشد کسب و کارها راهگشای بسیار خوبی است و اگر قصد داریم خدمات بهتری ارائه بدهیم چاره ای نداریم جز این که این اطلاعات را در اختیار بخش های غیردولتی قرار بدهیم.
 
«امیدواریم طی روزهای آینده هر هفته بتوانیم حداقل یکی از خدماتی را که در حوزه دولت الکترونیک وجود دارد و الان بین شرکت ها و سازمان های دولتی روی جی.پی.اس ارائه می شود، به بخش های غیردولتی هم بدهیم تا کسب و کارها بتوانند بر اساس آن خدمات بیشتر و بهتری به شهروندان ارائه دهند و شهروندان بتوانند رفاه بیشتری را از طریق شبکه ملی اطلاعات و داده های ملی تجربه کنند.»
او در پایان گفت :«درخواست های رسیده به این سامانه از طریق کمیته ای متشکل از نماینده مجلس شورای اسلامی، شورای عالی فضای مجازی، سازمان تنظیم مقررات و سازمان فناوری اطلاعات بررسی و اعلام نظر خواهد شد.»
 
همه اشخاص حقیقی و حقوقی با مراجعه به این سامانه می توانند درخواست خود را مبنی بر استفاده از خدمات دولت الکترونیک به صورت آنلاین ارائه دهند. در این سامانه که با نشانی https://g2b.ito.gov.ir دسترس است. خدماتی مانند درخواست امکانات هم مکانی در خارج از تهران، درخواست خدمات مراکز داده (سرور فیزیکی و مجازی) خارج از تهران، درخواست امکانات برای ارائه دهندگان خدمات ویژه کودکان، ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی متقاضیان اعمال تعرفه ترجیحی از خدماتی است که از طریق سامانه ارائه می شود. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.