لبه تکنولوژی

January 4, 2019
1:15 جمعه، 14ام دیماه 1397
کد خبر: 96867

چین ارزان‌ترین خودروی الکتریکی را تولید می‌کند

یک شرکت خودروسازی چینی، از نوعی خودروی الکتریکی کوچک رونمایی کرده که نسبت به مدل‌های دیگر، قیمت مناسب‌تری دارد.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، شرکت خودروسازی چینی "گریت وال موتورز" (Great Wall Motors) اعلام کرده که قصد دارد بازار خودروی الکتریکی چین را با نخستین خودروی کوچک از برند جدید خود موسوم به "اورا"(Ora) متحول کند.
 
خودروی "اورا آر1 مدل 2019 "(2019 Ora R1)، یک خودروی الکتریکی کوچک با ضمانت بلندمدت است که می‌تواند تا 312 کیلومتر را طی کند و می‌توان آن را با قیمت دولتی که از 8680 دلار آغاز می‌شود، خریداری کرد.
 
در حالی که خودروسازان آمریکایی مانند تسلا، به سوی تولید خودروهای الکتریکی گرانقیمت پیش می‌روند، چین تلاش می‌کند خودروهای الکتریکی را به همراه کمک هزینه به مردم ارائه دهد. این کمک‌ هزینه که میانگین آن به حدود 10 هزار دلار می‌رسد، شکافی میان دولت مرکزی چین و برنامه‌های محلی آن ایجاد کرده است.
 
چین با داشتن جمعیت بسیار، از مشکلات مربوط به آلودگی هوا رنج می‌برد که هر سال به مرگ صدها هزار شهروند منجر می‌شود. همین مشکل، شرکت‌های خودروسازی الکتریکی را به یافتن یک راه حل مناسب ترغیب کرده است.
 
خودروهای اورا آر1 با قیمت‌های بین 8680 تا 11293 دلار، گزینه خوبی برای مصرف‌کنندگان هستند.
 
 
اورا آر1، یک خودروی کوچک چهار درب با یک موتور 35 کیلووات است که می‌تواند با سرعت 62 مایل بر ساعت حرکت کند.
 
باتری 35 کیلوواتی این خودرو در طرح آزمایشی توانست تا 312 کیلومتر را طی کند که قابلیتی مناسب و کاربردی برای مسافران درون شهری به شمار می‌رود.
 
اورا1، یک خودروی کاربردی با قیمت مناسب است که شرکت سازنده، کل آن را برای طی کردن مسافت 120 هزار کیلومتر در طول سه سال و قطعات اصلی آن را برای 150 هزار کیلومتر در پنج سال ضمانت می‌کند.
 
اورا در حال حاضر، تنها در چین عرضه شده اما هدف سازندگان، عرضه آن به بازارهای جهانی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.