اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 5, 2019
16:44 شنبه، 15ام دیماه 1397
کد خبر: 96898

ایده‌پرداز بارداری با دو گیگ اینترنت رایگان

سحاب شکیبا – روزنامه شهروند: ‏«چند روز پیش در مدرسه‌ای رفتم صحبت کنم، دختر ١٢‌ساله‌ای آمد و گفت من باردارم. خواست به پدرش بگویم. دست که دادم ‏فهمیدم پدرش یک کارگر است. شرایط سختی بود. آرام آرام گفتم. این پدر دیگر از جایش نمی‌توانست بلند شود. وقتی خواستم بروم، ‏چهار دست و پا آمد پای من را گرفت و گفت نشانه‌ای نده که من را بشناسند. دختر برایم تعریف کرد که پدرم یک سیم‌کارت برایم ‏خرید.
 
momennasab.jpg
 
ولی گفت اینترنت نمی‌خرم، روشن کردم و برایم دو گیگ اینترنت رایگان آمد. رفتم تلگرام، آقا بالاخره پسری آمد و رفت و دیلیت ‏اکانت کرد. الان نمی‌دونم کی بود، کجاست… [بعد از پیام بازرگانی برنامه تب‌تاب وسط این حرف‌ها!] پیشنهاد می‌کنم آقای فیروزآبادی و ‏آقای جهرمی را بیاورید، ببینیم چند دقیقه می‌توانند در چشم‌های این پدر نگاه کنند.»
 
این ویدیو را آخر هفته زیاد دیدید و شنیدید و ‏درباره‌اش حرف زده شد. به‌خصوص شوخی مهراب قاسم‌خانی: «آیا مقدار گیگابایت در ایجاد حاملگی تأثیر دارد؟ استفاده از اینترنت ‏نامحدود با آدم چه می‌کند؟ آیا سرعت اینترنت در ایجاد حاملگی موثر است؟ در کشورهایی که سرعت اینترنت بالاست چطور جمعیت را ‏کنترل می‌کنند؟ چه مقدار مصرف روزانه اینترنت را برای درمان نازایی تجویز می‌کنید؟
 
روح‌الله مومن‌نسب کسی که غیراز این خاطره، چند جمله دیگر هم در این برنامه گفت که کمتر دیده شد.
 
 ازجمله حمله به وزیر ‏ارتباطات: «خود مسئول تبلیغ و تشویق می‌کند استفاده از نرم‌افزار خارجی را. بقیه مسئولان شاید توجیه داشته باشند ولی وزیر ارتباطات»، ‏‏«اینستاگرام روی گوشی داشته باشید، نمی‌توانید گناه نکنید. آن‌جا محور دیده شدن است و مثل آنها نباشی، دیده نمی‌شوی»، «قانون ‏صیانت از کاربران فضای مجازی و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی خیلی قانون خوبی است و امیدوارم نماینده‌های مجلس هرچه زودتر آن ‏را تصویب کنند»، «فضای مجازی دریاست، من بچه‌ام را دوست دارم، دریا هم خوب است، شما دست بچه‌تان را می‌گیرید و پرت ‏کنید در دریا؟» «در اروپا گوشی هوشمند برای زیر ۱۶‌سال ممنوع است» و… اما مومن‌نسب کیست که باید به برنامه تازه‌تاسیس ‏‏«تب‌تاب» بیاید و مردم درباره حرف‌هایش نظر بدهند؟
 
روح اله مومن‌نسب کیست؟
‏«بنده ناتوان و خوار و کوچک و بی‌چیز خدای توانا و بزرگ و پرشکوه و نیرومند، روح‌الله مومن‌نسب که نه! روح‌الله خمینی‌نسب هستم؛ ‏فرزند انقلاب حسینی؛ متولد بهمن خونین.» این را خودش در معرفی خودش نوشته است؛ همین و تمام! کل اینترنت را هم شخم بزنید، ‏اطلاعاتی پیدا نخواهید کرد که متولد ۵۹ است، قبلا شرکتی فرهنگی-تبلیغاتی داشته، مجله منتشر می‌کرده و الان «جنبش مردمی ردم» ‏را مدیریت می‌کند که «حرکتی آتش به اختیار از جوانان مومن و انقلابی است و هیچ وابستگی به حزب گروه یا جریان خاصی ندارد»، ‏جنبشی که در ایتا و سروش و البته توییتر فعال است:  «بررسی تخصصی آسیب‌های فضای مجازی و ایجاد مصونیت برای آن با راهکارهای ‏تخصصی و کارشناسی». هیچ اطلاع موثقی از رشته و میزان تحصیلات او در دست نیست. حتی در آخرین مصاحبه چالشی‌اش با هفته‌نامه ‏تماشاگران از بیان تحصیلاتش با برچسب حریم خصوصی امتناع کرد ولی گویا در این سال‌ها پیشرفت داشته که مجری برنامه تب‌تاب ‏چندباری او را «آقای دکتر» خطاب کرد. با این‌حال او را باید محبوب‌ترین کارشناس رسانه و فضای مجازی برای تلویزیون دانست.‏
 
منتقدی با مک‌بوک آمریکایی
از سمت‌های قبلی او -که شاید عامل این محبوبیت در تلویزیون باشد- همین‌ها کفایت می‌کند؛ مومن‌نسب در دولت پیش از حسن ‏روحانی «معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی»، «عضو کمیته بین‌الملل شورای‌عالی ‏فضای مجازی» و ‌«معاون کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه دادستانی کل کشور» بوده است.‏
گوشی هوشمند اندرویدی به‌روزی هم دارد و یک عدد مک‌بوک خوش‌تراش نقره‌ای (ساخت آمریکا) که روی لوگوی سیب‌گازخورده‌اش ‏را با برچسب‌های ضدامپریالیستی می‌پوشاند. یک گوشی ساده هم دارد که سیم‌کارتش در آن است و تماس‌های روزمره‌اش را رتق و فتق ‏می‌کند. مومن‌نسب یکی از فعالان سایت افسران در‌سال ۹۴ بود و در آن‌جا به سبک «گفت‌وشنود» کیهانی (همان گفتم/گفت) مطلب ‏می‌نوشت و چشم جوانان را به کثیفی‌های فضای مجازی روشن می‌کرد. ‏
 
فعالیت در فضای مجازی
سایتش این روزها واگذار شد و با همان آدرس در اختیار فرد دیگری است! مومن‌نسب صفحه‌ای هم در «لنزور» دارد که همان حرف‌های ‏پیج افسران را در آن مطرح می‌‌کند.
روح‌الله مومن‌نسب -با همه این اطلاعات ناقص و محبوبیت تلویزیونی- در ردیف حسن عباسی و علی‌اکبر رائفی‌پور است. کسانی که ‏سخنران‌های به نسبت خوبی‌اند، اطلاعات عجیب و غریب زیادی در چنته دارند و حرف‌هایشان به طرز عجیبی در بخشی از مخاطبان مورد توجه قرار می‌گیرد.‏
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.