بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 6, 2019
19:21 یکشنبه، 16ام دیماه 1397
کد خبر: 96973

وزیر ارتباطات: اقدام بانک مرکزی در آزادسازی نظام‌های پرداخت به ایجاد فضای رقابتی منجر می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر اقدام بانک مرکزی در تسهیل پرداخت بر اساس سرویس برداشت مستقیم عملیاتی شود تحولی بزرگ در توسعه کسب و کارهای مجازی ایجاد می‌کند.
 
محمد جواد آذری جهرمی ، پس از بازدید از شرکت خدمات انفورماتیک بانک مرکزی اظهار کرد: چرخه پیشرفت در نظام بانکی یقیناً برای مردم قابل لمس است و با ارایه این خدمات حضور مردم به بانک‌ها روز به روز کمتر می‌شود.
 
جهرمی افزود: البته این مسیری است که همه دنیا رفته اند که شاید نکته ویژه ای نباشد؛ اما این اقدامات مبتنی بر دانش بومی است و اگر هم تکنولوژی وارد شده است بر پایه دانش بومی  برای ارایه خدمات بوده است.
 
وزیر ارتباطات با اشاره به همکاری مشترک بانک مرکزی و وزارت ارتباطات در حوزه دولت الکترونیکی گفت: این همکاری‌ها در راستای تسهیل زندگی مردم صورت گرفته است و از این رو برای ارائه خدمات بهینه ، باید اقدامات دیگری هم در دستور کار قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه یکی از این خدمات می‌تواند در تسهیل پرداخت وام‌ها صورت گیرد ،گفت: فرض کنید فردی برای دریافت وام به بانک مراجعه می‌کند. بر اساس مقرراتی که اکنون وجود دارد همین فرد برای مبلغی که اتفاقا قابل توجه هم نیست باید ضامن معرفی کند، یا گواهی کسر از حقوق و غیره ارایه دهد. همزمان فرد دیگری با کمترین مانع و مشکل چند هزار میلیارد وام می‌گیرد و وثیقه ای هم ارایه می کند بدون آنکه اساسا ارزشی داشته باشد.
 
آذری جهرمی تصریح کرد: اگر نظام اعتباری (credit) راه بیفتد و مشخص شود اعتبار افراد چقدر است بسیاری از این موانع کنار گذاشته خواهد شد.
 
 وی افزود: بر اساس این سیستم می توانید ببینید گردش حساب فرد چقدر است و یا به صورت آنلاین استعلام گرفته شود که فرد چقدر حقوق دریافت می‌کند و اگر قبلا وامی گرفته مکانیزم پرداخت آن چگونه بوده است. این‌ها اقداماتی است که می‌تواند ارائه خدمات به مردم را تسهیل کند.
 
آذری جهرمی با بیان اینکه خدمات نوین بانکی می‌تواند در صرفه جویی‌ها و ایجاد شفافیت در ارایه خدمات بهتر به مردم موثر باشد گفت: صرفه جویی 13 هزار میلیارد تومانی در ارایه کارت سوخت نشان می‌دهد که خدمات الکترونیکی ، مزایای زیادی برای کشور دارد.
 
وی افزود: اقداماتی که در حوزه فین تک ها و یا آزادسازی نظام های پرداخت انجام شده است می تواند منجر به ایجاد فضای رقابتی برای کسب و کارهای مجازی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.