بازی

فناوری اطلاعات

January 8, 2019
18:46 سه شنبه، 18ام دیماه 1397
کد خبر: 96995

سیستم مدیریت ارتباط با مخاطب در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای راه اندازی شد

سیستم مدیریت ارتباط با مخاطبان (CRM) برای پیاده سازی دولت الکترونیکی و ایجاد نظم در ارتباط با مخاطبان در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای راه اندازی شد.
 
حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مورد این سامانه و دلیل راه‌اندازی آن گفت: «چند موضوع پیش آمد که سبب شد ما در بنیاد ملی بازی‌ها تصمیم به راه اندازی این سامانه الکترونیکی بگیریم. اول بحث دولت الکترونیکی بود.  اکثر خدمات بنیاد ملی بازی‌ها الکترونیکی است؛ اما نبود برخی از شاخص‌ها و موارد مربوط به دولت الکترونیکی در لیست خدمات الکترونیکی بنیاد ملی بازی‌ها باعث شد در رتبه‌‌بندی شاخص بررسی خدمات الکترونیکی دستگاه‌ها در جایگاه خوبی قرار نگیریم. به همین دلیل سعی ما این است تا در ارزیابی جدید رتبه بهتری کسب کنیم.»
 
او ادامه داد: «موضوع دوم مربوط  به نحوه ارتباط مخاطبان با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است. بسیاری از افراد با کارشناسان بنیاد برای دریافت راهنمایی یا اعلام مشکل تماس می‌گیرند؛ اما به کارشناس مورد نظر متصل نمی‌شدند و  در نهایت نیز در تماس‌های متعدد به خواسته خود نمی‌رسیدند.  حتی اطلاعات و مکالمه مخاطبان برای رسیدگی در جای مشخصی ثبت نمی‌شد که این شرایط باعث نارضایتی‌هایی ‌آنها می‌شد.» کریمی با اشاره به اینکه این دو موضوع سبب شد تا سیستم CRM راه اندازی شود، بیان کرد: «سیستم CRM یک سیستم یکپارچه است که وقتی فردی با ما تماس می‌گیرد، به اپراتور متصل می‌شود و می‌تواند با کارشناس مورد نظر ارتباط برقرار کند. ۱۱ واحد در بنیاد ملی بازی‌ها هم‌اکنون به این سیستم متصل شده‌اند و از هر واحد یک تا دو نفر به‌عنوان کارشناس CRM تعیین شدند.»
 
به گفته کریمی قدوسی اطلاعات و خواسته‌های مخاطبان در این سیستم ثبت می‌شود و مخاطبان در این سیستم یک پرونده مشخص همراه با سابقه ارتباطشان با بنیاد را دارند. همچنین او تاکید می‌کند که تمام کارشناسان می‌توانند به داده‌های مخاطبان در این سیستم دسترسی داشته باشند تا در تماس‌های بعدی  با سرعت و به شکل هوشمندانه‌تری پاسخگو نیاز کاربران باشند.
 
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌ها با بیان اینکه با راه‌اندازی این سیستم دو هدف را دنبال می‌کنند، در مورد این اهداف بیان کرد: «این سیستم جهت پیاده‌سازی دولت الکترونیکی راه‌‌اندازی شد، چون باید به صورت الکترونیکی پشتیبان خدمت گیرنده باشیم و رضایت‌سنجی می‌کنیم و مخاطب می‌تواند درخواست خود را ثبت کند و دوم اگر فردی به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تماس بگیرد، داده‌هایش ثبت می‌شود و فرد به کارشناس موردنظر متصل می‌شود و هم‌اکنون نظمی در ارتباط با مخاطبان ایجاد شده است.»
 
به گفته کریمی قدوسی این سیستم هم‌اکنون اجرایی شده اما هنوز به صورت کامل پیاده‌سازی نشده است و تا یک ماه آینده فرآیندها و پروتکل‌های باقیمانده نیز تکمیل می‌شوند.
او با اشاره  به بخش دیگری که به تازگی به سایت بنیاد افزوده شده می‌افزاید: «به تازگی نیز در سایت بنیاد بخشی به نام ثبت درخواست یا شکایت (TICKETING) اضافه شده است. مخاطبان بنیاد می‌توانند درخواست‌های خود را از این طریق به ما ارسال می‌کنند و کارشناسان مربوطه نیز باید به سرعت پیگیر درخواست افراد باشد.»
 
پیشتر حسن کریمی قدوسی در صفحه توییت خود از راه اندازی سامانه الکترونیکی جهت پیاده‌سازی دولت الکترونیکی خبر داده بود:
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.