اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 9, 2019
15:19 چهارشنبه، 19ام دیماه 1397
کد خبر: 97019

۴۶ میلیون ایرانی کاربر اینترنت هستند

آخرین آمار برخورداری خانواده های ایرانی و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور، اعلام شد. برمبنای این آمار، ۶۴ درصد ایرانیهای بالای ۶ سال کاربر اینترنت هستند.
 
آخرین آمار برخورداری خانوار ایرانی و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور تا پایان سال ۹۶ از سوی نظام پایش شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات در ایران (مربوط به سازمان فناوری اطلاعات ایران)، اعلام شد.
 
این اطلاعات برمبنای طرح آمارگیری دسترسی خانوار ایرانی به ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در مناطق شهری و روستایی که زمستان سال گذشته توسط مرکز آمار و با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران انجام شد، به دست آمده است.
 
بررسی ها نشان می دهد که ۶۰ درصد ایرانیهای بالای ۶ سال به اینترنت دسترسی داشته و کاربر اینترنت محسوب می شوند. در این دسته بندی، کاربر اینترنت به کسی گفته می شود که در ۳ ماه گذشته از اینترنت استفاده کرده است؛ براین اساس ۴۶ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۵۴۵ نفر در کشور از اینترنت استفاده می کنند.
 
این آمار حاکی از آن است که ۷۲.۸ درصد خانوار ایرانی به اینترنت دسترسی دارند. به بیان دیگر شمار خانوار متصل به اینترنت ۱۷ میلیون و ۹۶۳ هزار خانوار اعلام شده است.
 
درهمین حال ۱۷ میلیون و ۲۱۶ هزار خانواده ایرانی به رایانه دسترسی دارند و این به این معناست که ۶۹.۷ درصد خانوار، رایانه دارند.
 
این درحالی است که تا پایان سال ۹۵ و برمبنای آمار دسترسی خانوار ایرانی به ICT ، شمار کاربران اینترنت در کشور ۵۳.۲۳ درصد بود و آمار جدید، از رشد ۱۰ درصدی کاربران اینترنت در یکسال حکایت دارد.
 
همچنین تا پایان سال ۹۵ میزان دسترسی خانوار به اینترنت ۶۲.۲۱ درصد و میزان دسترسی خانوار ایرانی به ابزارهای رایانه، ۶۱.۳۹ درصد گزارش شده بود. از این رو، میزان دسترسی خانوار ایرانی به اینترنت نیز رشد ۱۰ درصدی را طی یک سال نشان می دهد.
 
طرح آمارگیری دسترسی خانوار ایرانی به ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، بر مبنای ۱۹ نشانگر و شاخص توصیه شده از سوی اتحادیه جهانی مخابرات (ITU ) به اجرا درآمد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.