اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

مخابرات فضایی

January 11, 2019
12:35 جمعه، 21ام دیماه 1397
کد خبر: 97029

تدوین پروانه بهره برداری از ماهواره سنجش از دور آغاز شد

رئیس سازمان فضایی ایران از آغاز تدوین پروانه اپراتور ماهواره سنجش از دور با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد.
 
مرتضی براری در اینستاگرام خود نوشت: بعد از تصویب پروانه اپراتور ماهواره مخابراتی و استقبال بخش های مختلف برای سرمایه گذاری در این حوزه، بررسی و تدوین پروانه اپراتور ماهواره سنجش از دور آغاز و سرعت بیشتری به خود گرفت.
 
وی از برگزاری نشست مشترک میان مدیران سازمان فضایی ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد و گفت: مذاکرات لازم صورت گرفت که امیدوارم پس از بررسی های نهایی در این زمینه در آینده نزدیک شاهد تحقق و تصویب این پروانه و حضور بخش خصوصی در این حوزه نیز باشیم.
 
به گزارش مهر، شهریورماه امسال مجوز بهره برداری از اپراتور ماهواره مخابراتی در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به عنوان اولین گام برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه فضایی تصویب شد.
 
گفته می شود که ۶۱ اپراتور ماهواره مخابراتی در ۴۶ کشور دنیا در حال فعالیت هستند اما کشورما تاکنون بهره برداری از ماهواره ها را به بخش خصوصی واگذار نکرده است.
 
هم اکنون صدور مجوز فعالیت اپراتور ماهواره مخابراتی در مرحله مناقصه است و سازمان فضایی ایران، تدوین پروانه اپراتور ماهواره سنجشی را نیز آغاز کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.