رسانه‌های اجتماعی

January 12, 2019
15:29 شنبه، 22ام دیماه 1397
کد خبر: 97051

مجوزهای پرداخت پولی به پیام‌رسان “گپ” داده نمی‌شود

مدیر عامل پیام‌رسان گپ با بیان اینکه پرداخت الکترونیکی به روش‌های قدیمی در کشور اجرا می‌شود، گفت: مجوزهای لازم برای ایجاد فناوری جدید در پرداخت پول به ما داده نمی‌شود.
 
مهدی انجیدنی در گفت‌وگو با وزارت ارتباطات با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی مناسب است، اظهار کرد: در حال حاضر پیام‌رسان‌ها بزرگترین و کاملترین زیرساخت‌ها را در اختیار دارند و توسعه زیرساخت‌ها با گسترش کسب‌وکارها امکان‌پذیر است که اگر توسعه ایجاد شود به طور خودکار زیرساخت‌ها رشد می‌کند.
 
انجیدنی با بیان اینکه پیام‌رسان‌ها نباید توقعی از وزارت ارتباطات برای حمایت دائمی مالی داشته باشند، خاطرنشان کرد: پیام‌رسان‌ها باید با برنامه‌ریزی رشد کنند و با اتکا به خودشان بتوانند در این حوزه پیشرفت داشته باشند.
 
وی گفت: درخواست داریم تا در حوزه قانون‌گذاری، اختیارات مورد نیاز پیام‌رسان‌ها افزایش یابد زیرا پیام‌رسان‌ها پروژه‌های فناورانه‌ای هستند که می‌‌توانند کارهای جدیدی در کشور انجام دهند بنابراین باید فضا برای فعالیت آنها باز باشد تا کارها در حوزه کودک، کسب‌وکار و ارتباطات انجام شود.
 
مدیر عامل پیام‌رسان گپ با اشاره به اینکه در حال حاضر پرداخت الکترونیکی به روش‌های قدیمی در کشور اجرا می‌شود، گفت: مجوزهای لازم برای ایجاد فناوری جدید در پرداخت پول به ما داده نمی‌شود در حالیکه برای جذب سرمایه‌گذار نیازمند این مجوزها هستیم و با رفع این مشکلات زمینه رقابت فراهم می‌شود.
وی تأکید کرد: ما نخستین کشور در دنیا نیستیم که دارای پیام‌رسان داخلی است به طور مثال در هندوستان 100 پیام‌رسان داخلی وجود دارد که برخی از آنها تا 200 میلیون مشترک دارند اما پیام‌رسان‌های کوچک حدود 10 میلیون کاربر را تحت پوشش دارند و هر یک طبق نیازهای مخاطب خدمت‌رسانی می‌کنند بنابراین می‌توان زمینه رقابت و جذب مخاطب را برای پیام‌رسان‌ها ایجاد کرد.
 
به گزارش تسنیم، نیمه دوم سال جاری بود که معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد براساس تصمیم مرکز ملی فضای مجازی، همه پیام‌رسان‌های داخلی غیر از سروش و گپ از گردونه حمایت حذف می‌شوند.
 
سال گذشته سندی با عنوان "سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی"برای حمایت از این بسترهای داخلی در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسید؛ از زمستان پارسال و با داغ‌تر شدن بحث فیلترینگ شبکه پیام‌رسان خارجی تلگرام، موضوع تقویت ابزارهای داخلی اهمیت بیشتری پیدا کرد و با اجرای قانون مسدودسازی تلگرام، هفت پیام‌رسان داخلی (سروش، گپ، آی‌گپ، بله، ایتا، بیسفون پلاس و ویسپی) توسط مرکز ملی فضای مجازی انتخاب شدند تا مورد حمایت دستگاه‌های مسئول قرار گیرند و با این حمایت تقویت شده و بتوانند نیازهای پیام‌رسانی مردم را برطرف کنند.
 
اما با توجه به اینکه پیش از حمایت‌های دولتی و حاکمیتی از این بسترها گفته شده بود که ارزیابی‌ها به صورت مرحله‌ای است و هر بار نوعی از حمایت صورت خواهد گرفت.
 
تا اینکه حمید فتاحی؛ رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که مرکز ملی فضای مجازی تصمیم گرفته پنج پیام‌رسان داخلی را از گردونه حمایت حذف کند و فقط دو پیام‌رسان "سروش" و "گپ" که در بررسی‌های این مرکز به عنوان ابزارهای برتر انتخاب شده‌اند، مورد حمایت دولتی قرار گیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.