تلفن همراه

گوشی

January 14, 2019
14:10 دوشنبه، 24ام دیماه 1397
کد خبر: 97144

قیمت تلفن همراه حدود ۲۰ درصد کاهش یافت

نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران با اعلام خبر توزیع تلفن‌های همراه مانده در گمرک، گفت: تثبیت نسبی کاهش قیمت دلار، نرخ این محصول را در برخی از برندها ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش داد.
 
ابراهیم درستی نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران درباره دلایل کمبود تلفن همراه در بازار داخلی، اظهار کرد: ارزی که از  اول سال برای واردات ارز اختصاص شده در مقایسه با سال قبل کمتر است، درحالی که ما به طور ماهانه نیازمند 800 هزار عدد گوش تلفن همراه هستیم. 
 
وی افزود: ثبت سفارش انجام شده برای واردات 300 میلیون یورو تلفن همراه انجام شد اما در مقام عمل، تنها 123 میلیون یورو  از ابتدای سال واردات انجام شده و به اندازه 25 تا 30 درصد سهم بازار، گوشی به کشور آمده است.
 
نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران ادامه داد: بخش واردات مسافری به بازار داخلی تلفن همراه کمک کرد تا بخش عمده بازار داخل از این طریق تامین شود اما اکنون به هر فرد اجازه واردات تنها یک تلفن همراه داده میشود.
 
وی تصریح کرد: مسافران این گوشی را با ارز کف بازار وارد می کنند؛ در صورتی که ا ارز مورد نیاز وارد کننده را با ارز نیمایی یا حتی بازار آزاد تامین کند، قیمت تلفن همراه کاهش مجدد خواهد داشت.
 
قرار گیری تلفن همراه های در گمرک مانده در شبکه توزیع
 
ریاست اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی ، تصویری ، تلفن همراه و لوازم جانبی گفت: شتاب افزایش قیمت گوشی تلفن همراه در حال حاضر گرفته شده است و قیمت آن حدود 15 تا 20 درصد در برخی از برندها  کاهش یافته است. تثبت قیمت ارز در کانل 10 هزار تومان تاثیر مشخصی برکاهش قیمت این محصول داشته است.
 
وی اظهار داشت: امیداریم گوشیهایی نیز که در گمرک مانده است تعیین تکلیف، قیمت گذاری و به زودی در شبکه توزیع قرار گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.