تلفن همراه

گوشی

January 22, 2019
17:50 سه شنبه، 2ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97358

کاهش قیمت‌ موبایل در صورت رفع مشکل ثبت سفارش

بررسی‌ها حاکی از آن است که طی روز های اخیر، بازار تلفن‌همراه و تجهیزات رایانه‌ای با کمبود کالا مواجه شده‌ است.
 
در حال حاضر گوشی‌ها و محصولات رایانه‌ای پرفروش به ویژه لپ‌تاپ به سختی در بازار یافت می‌شود که این موضوع مشکلات زیادی را برای خریداران محصولات دیجیتال به وجود آورده است.
 
علاوه براین، جولان محصولات قاچاق و بدون گارانتی نیز در بازار رواج یافته است و محصولات تقلبی رایانه‌ای زیادی پشت ویترین‌ها جا خوش کرده‌اند.
 
مهدی میرمهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه ضمن تایید این مشکلات به خبرنگار ایلنا ، گفت: متاسفانه با موانعی که در زمینه ورود کالاهای دیجیتال به وجود آمده است، شاهد حضور گسترده محصولات قاچاق در بازار هستیم که دود آن به چشم مصرف کننده می‌رود و از سوی دیگر دولت نیز درآمدزایی از این محصولات وارداتی نخواهد داشت.
 
به گفته وی، بیشتر محصولات دپو شده در گمرک ، به بازار عرضه شده‌اند؛ اما با تغییرات اداری که در روند ثبت سفارش به وجود آمده است، شاهد مشکلاتی در زمینه واردات کالاها هستیم.
 
میرمهدی افزود : پیش از این سامانه ثبت سفارش توسط وزارت صمت بررسی می‌شد ؛ اما این کار حالا توسط سازمان صنعت،معدن‌وتجارت استان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد که یکسری مشکلات را به‌ وجود آورده است.
 
رئیس اتحادیه فناوران رایانه با بیان اینکه روند کنونی ثبت سفارش میزان واردات را کم کرده است، گفت : اگر این روال ادامه داشته باشد ، بدون شک شاهد کمبود بیشتر محصولات در بازار خواهیم بود.
 
وی با اشاره به اینکه هفته‌های آخر سال تقاضا در بازار افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد : اگر مشکلات کنونی در روند واردات برطرف نشود، قیمت‌ها در هفته‌های آینده باتوجه به نزدیک شدن شب عید افزایش پیدا خواهد کرد.
 
میرمهدی با بیان اینکه قیمت‌ها طی ماه‌های گذشته در بازار تلفن‌همراه و رایانه کاهش پیدا کرده است، گفت: بسیاری از کالاها افت قیمت را تجربه کرده‌اند و به طور میانگین می‌توان گفت که بازار دیجیتال با کاهش 10 درصدی قیمت طی یک‌ماه گذشته مواجه بوده است که این عدد در بازار موبایل و رایانه رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.
 
رئیس اتحادیه فناوران رایانه افزود : درحال حاضر بازار موبایل و رایانه با کمبود کالا مواجه است و این مشکل در بیشتر مدل‌های پرفروش به وضوح قابل لمس است.
 
به گفته وی در بخش لپ‌تاپ مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد و بعضی مدل‌ها اصلا در بازار پیدا نمی‌شود که این معضل بزرگی است ؛ چون مدل‌های محصولات دیجیتال منحصر به فرد هستند و به عنوان مثال اگر شخصی به منظور خرید لپ‌تاپ مخصوص بازی وارد بازار شود نمی‌تواند از لپ‌تاپ مخصوص حسابداری استفاده کند.
 
 میرمهدی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت محصولات دیجیتال باز هم کاهش قیمت را تجربه خواهد کرد؟ گفت: اگر مشکلاتی که در بخش واردات و ثبت‌سفارش وجود دارد مرتفع شود، بدون شک شاهد کاهش قیمت‌ها و افزایش کالا در بازار خواهیم بود و دیگر کمبود کالا نیز نخواهیم داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.