تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 27, 2019
14:54 یکشنبه، 7ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97416

۴۳ درصد افراد جویای شغل در حوزه فناوری مهارت کافی را ندارند

از هر پنج نفری که برای در اختیار گرفتن یکی از مشاغل حوزه فناوری و مهندسی اقدام می‌کنند، بیش از دو نفر فاقد مهارت‌های فنی مناسب مرتبط با موقعیت شغلی مذکور را دارند و کارشناسان بر اساس آخرین بررسی‌های خود به طور دقیق اعلام کردند ۴۳ درصد درخواست‌های ارسال شده برای مشاغل حوزه فناوری و مهندسی، مهارت‌های مرتبط با موقعیت‌های شغلی موجود را در اختیار ندارند.
 
علاوه بر این گفته شده است بیش از دو مورد از هر پنج مدیری که وظیفه استخدام نیروهای جدید را داشتند توضیح دادند که این مسئله کار آنها را برای پیدا کردن مهارت‌هایی که به آن نیاز دارند دشوارتر کرده است.
 
اینها نتایج حاصل از بررسی جدیدی بود که مرکز «مودیس اند جنرال اسمبلی» روی ۱۰۰۶ مدیر مخصوص استخدام نیروی جدید کاری در حوزه فناوری و مهندسی انجام داد و البته، مطالعه مذکور در نوامبر و دسامبر ۲۰۱۸ به انجام رسیده بود. از بین کسانی که به شکاف میان درخواست‌های ارسال شده و نبود مهارت‌های کافی اشاره کرده بودند ۸۰ درصد توضیح دادند که در این زمینه شکاف محسوس در بخش استعداد افراد وجود دارد که در نهایت موجب می‌شود فرصت‌های شغلی در سازمان‌ها خالی بمانند و در این میان ۳۱ درصد مدیران به شدت بر این مسئله تاکید داشتند.
 
مهارت‌های مورد نیاز که در بیشتر فرصت‌های شغلی مرتبط با این حوزه مشاهده شده بود به بخش‌های امنیت، خدمات ابری، داده و هوش مصنوعی مربوط می‌شده است. زمانی که از مدیران پرسیده شد که این مهارت‌ها تا چه اندازه در ۵ سال آینده بر کسب و کار آنها تاثیر می‌گذارد در ۵۳ درصد موارد آنها امنیت سایبری را در اولویت دیدند و سپس در ۴۶ درصد موارد به ذخیره‌سازی داده روی فضای ابری، ۴۴ درصد به مهندسی داده و ۲۴ درصد هم به چشم‌انداز رایانه‌ای اشاره شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.