تلفن همراه

گوشی

January 29, 2019
14:59 سه شنبه، 9ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97465

واردات موبایل با ارز «حاصل از صادرات» کمبود بازار را جبران می‌کند

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه با استقبال از بخشنامه اخیر بانک مرکزی درخصوص نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: اگر این بخشنامه اجرایی شود، بازار تلفن همراه با کمبود مواجه نخواهد شد و شرایط به سمت تعدیل هرچه بیشتر پیش خواهد رفت.
 
ابراهیم درستی با اشاره به سرانجام تعیین تکلیف موبایل‌های توقیفی برای عرضه به بازار اظهار کرد: بر اساس هماهنگی‌های قبلی بنا شده بود موبایل‌های توقیفی با دستور دادستانی و بر مبنای ارز نیمایی قیمت گذاری شده و به دست مصرف‌کنندگان برسد.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه ادامه داد: آمارهای ما نشان می‌دهد که حدود 400 تا 500 هزار گوشی تلفن همراه هم در گمرک و در انبارها قرار داشت که بر اساس اطلاع واصله، بخشی از این موبایل‌ها در بازار توزیع شده است.
 
وی با استقبال از بخشنامه اخیر بانک مرکزی درخصوص نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور گفت: با توجه به اینکه این اجازه داده شده تا صادرکنندگان کالا، ارز حاصل از صادراتشان را برای واردات موبایل استفاده کنند، امیدواریم شرایط بهتری را در این بازار شاهد باشیم.
 
درستی خاطرنشان کرد: به هرحال اگر این بخشنامه اجرایی شود، بازار تلفن همراه با کمبود مواجه نخواهد شد و شرایط به سمت تعدیل هرچه بیشتر پیش خواهد رفت.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا بخشنامه اخیر بانک مرکزی و توزیع موبایل‌های توقیفی در بازار باعث کاهش قیمت موبایل در بازار شب عید خواهد شد گفت: ما نباید فراموش کنیم که امروز در شرایط خاص و جنگ اقتصادی قرار داریم ولی امیدواریم کمبود در این بازار جبران شود و این اتفاق رخ دهد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.