امنیت

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 3, 2019
12:46 یکشنبه، 14ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97548

تاکنون هیچ مجوزی برای صرافی های ارز دیجیتال ایرانی صادر نشده است

رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: تاکنون سازو کارهای مشخصی برای ارزهای دیجیتال در کشور تعیین نشده و برای هیچ وب‌سایت اینترنتی در این حوزه مجوز قانونی صادر نشده است.
 
سرگرد علی قهرمان‌طالع با اشاره به خرید و فروش ارزهای دیجیتال اظهار داشت: تاکنون ساز و کارهای مشخصی برای ارزهای دیجیتال در کشور تعیین نشده و برای هیچ وب‌سایت اینترنتی در این حوزه مجوز قانونی صادر نشده است.
 
وی بیان کرد: در زمینه ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها و کیف پول‌ها به خاطر بومی نبودن و خارج از دسترس بودن آنان برای کاربران ایرانی، احتمال کلاه‌برداری با استفاده از ابزار و روش‌های دسترسی غیرمجاز وجود دارد که در این زمینه کاربران باید هوشیاری لازم را داشته باشند.
 
رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: افراد فعال در این حوزه باید دقت داشته باشند که تالارهای معاملاتی، صرافی‌های آنلاین و کیف پول‌ها گلوگاه‌های اصلی کریپتوکارنسی بوده و هر لحظه احتمال کلاه‌برداری از سوی آنان و از دست رفتن سرمایه سرمایه‌گذاران متصور است.
 
قهرمان‌طالع تصریح کرد: افرادی که قصد فعالیت در این حوزه را دارند حتماً با مطالعه و دانش کافی وارد این حوزه شده و موقع خرید ارزهای دیجیتال از یک فرد، با او به‌صورت رو در رو دیدار کرده و معامله را به‌صورت حضوری انجام دهند تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید.
 
وی بیان کرد: همشهریان باید توجه داشته باشند برخی از افراد در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی و حتی وب سایت‌های اینترنتی اقدام به ثبت‌نام از افراد برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال با اخذ مدارک هویتی کرده و از همان مدارک سوءاستفاده می‌کنند و افرادی هم که در زمینه فروش ارزهای دیجیتال فعالیت دارند باید توجه داشته باشند که برخی از افراد سودجو با استفاده از مدارک هویتی و کارت بانکی سایر افراد و یا حتی جعلی اقدام به خرید می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.