تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 3, 2019
16:01 یکشنبه، 14ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97557

با مرگ مدیر یک سایت ارز دیجیتال ۱۴۵ میلیون دلار بلوکه شد

به دنبال درگذشت مدیر یک سایت خرید و فروش ارز دیجیتال در کانادا، ۱۴۵ میلیون دلار پول متعلق به کاربران سایت یادشده نیز بلوکه شده و به نظر می رسد امکان بازیابی آن به سادگی وجود نداشته باشد.
 
به گزارش زددی نت، سایت QuadrigaCX از جمله سایت های محبوب تبادل ارز دیجیتال در کانادا بوده که بر اساس قوانین این کشور پس از مرگ ادمین یا مالک آن، فعالیت آن باید به طور کامل متوقف شود تا بعد از طی شدن برخی فرایندهای حقوقی امکان تعیین تکلیف پول های کاربران به وجود آید.
 
گری کاتن مدیر سایت QuadrigaCX در دسامبر سال ۲۰۱۸ به دنبال ابتلا به بیماری در کشور هند درگذشت. وی تنها فردی بود که به کیف پول دیجیتال سایت یادشده دسترسی داشت. بعد از مرگ وی تبادلات مالی بر روی این سایت به مدت یک ماه ادامه یافت و تنها دو هفته قبل بیوه وی این موضوع را به طور رسمی اعلام کرد.
 
این مساله باعث شد تا کاربران برای خارج کردن کامل پول های خود از سایت یادشده تلاش کنند که عدم دسترسی دیگر مدیران سایت به کیف پول دیجیتال اصلی آن انجام چنین کاری را ناممکن کرده است.
 
کارشناسان امنیتی بیم دارند که هکرها از وضعیت نابسامان این سایت سوءاستفاده کرده و با شناسایی یک آسیب پذیری امنیتی بالاخره راهی برای سرقت پول های بلوکه شده آن بیابند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.