اپراتورها

تلفن همراه

February 3, 2019
16:08 یکشنبه، 14ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97560

مدل تسهیم کارمزد خدمات ارزش‌افزوده همراه اول تغییر کرد

مدیرکل بخش خدمات ارزش‌افزوده همراه اول اعلام کرد که از ابتدای بهمن ماه سال جاری، روش تسهیم درآمد حاصل از سرویس‌های ارزش‌افزوده این اپراتور با هدف تشویق اپلیکیشن‌های پرکاربرد به حضور در این بازار، با تغییراتی همراه شده است.
 
ابوذر مهرمنش با اشاره به اینکه پیش از این، مدل تسهیم درآمد سرویس‌های ارزش‌افزوده در این اپراتور بین تجمیع‌کننده‌ها، تولیدکننده‌های محتوا و خود اپراتور به صورت ۷۰به۳۰ بوده، گفت: «در مدل قبلی تسهیم درآمد، ۷۰ درصد درآمد حاصل از خدمات ارزش‌افزوده به تجمیع‌کننده‌ها و تولیدکننده‌های محتوا و ۳۰ درصد باقی‌مانده به اپراتور همراه تعلق می‌گرفت؛ اما حالا این درصد متغیر شده است.»
 
او با بیان اینکه این تغییر مدل تسهیم درآمد بر اساس معیارهایی صورت گرفته، ادامه داد: «بر اساس گزارش ماهیانه‌ای که از پنل خود درباره وضعیت اپلیکیشن‌ها دریافت می‌کنیم، مدل تسهیم درآمد در مورد سرویس‌هایی که در طبقه اول اپلیکیشن‌‌های پرکاربرد ما قرار دارند، ۷۰ به۳۰ خواهد بود. برای سرویس‌های سطوح دیگر نیز به ترتیب، این مدل تسهیم درآمد به صورت ۶۰به۴۰ و ۵۰ به۵۰ خواهد بود.» مهرمنش تاکید می‌کند که سیاست‌گذاری در این موضوع به گونه‌ای بوده تا اپلیکیشن‌‌هایی که پرکاربرد هستند برای حضور در بازار تشویق شوند.
 
هفته گذشته بود که مدیرکل بخش خدمات ارزش‌افزوده همراه اول در مراسم رونمایی از اپلیکیشن سنجینه از تغییر مدل تسهیم درآمدی خود با شرکت‌های خدمات ارزش افزوده خبر داد و اعلام کرد که مدل تسهیم درآمد این اپراتور بر اساس سهم این شرکت‌ها از بازار و میزان تاثیرگذاری‌شان تغییر خواهد کرد.
 
مهرمنش در پاسخ به این سوال که آیا الزامی از سمت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تغییر مدل تسهیم کارمزد ابلاغ شده است یا خیر نیز گفت: «سازمان تنظیم مقررات دست ما را در این زمینه کاملا باز گذاشته و محدودیتی از این منظر وجود ندارد. این پیشنهاد از سمت شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات ارزش افزوده مطرح شد و ما هم قبول کردیم.»
 
او همچنین درباره مدل دریافت کارمزد در سرویس اعتبارسنجی بانکی بر بستر شبکه ملی اطلاعات (سنجینه) نیز اعلام کرد: «کاربر می‌تواند کارمزد خود را یک جا یا در قالب تراکنش‌های روزانه پرداخت کند و از این منظر تفاوتی در رقم کارمزد پرداختی او وجود ندارد.»
 
مهرمنش در پاسخ به سوال دیگری که آیا امکان تغییر مدل دریافت کارمزد از کاربران و تقاضا محور شدن آن وجود دارد یا خیر، اعلام کرد: «اساسا مدل‌های ما انعطاف‌پذیر است و بنا به درخواست هر شرکت صاحب سرویس، این مدل می‌تواند تغییر کند. اما انجام شدن آن وابسته به مصالح صاحبان سرویس است.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.