رگولاتوری

February 4, 2019
14:15 دوشنبه، 15ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97612

کمیته همکاری مشترک در حوزه ICT بین ایران و عراق تشکیل می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تشکیل کمیته مشترک همکاری بین رگولاتوری ایران و عراق با حضور اپراتورهای دو کشور برای هماهنگی‌های ایام اربعین در فروردین ماه سال ۹۸ خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، محمدجواد آذری جهرمی در دیدار با علی الخویدی رئیس هیات اتصالات عراق و هیات همراه گفت: محور مذاکرات این کمیته رفع تداخلات فرکانسی مرزی، ارائه خدمات با حداقل تعرفه برای زائران و ارتقای سطح پوشش و کیفیت ارتباطات در ایام اربعین و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری برای فعالان حوزه ICT در هر دو کشور است.
وی ارائه سرویسهای ویژه به زائران در ایام اربعین را از موضوعات مهم دیگر عنوان کرد و افزود: سرویس مفقودین یکی از این سرویسهاست تا زائرانی که همدیگر را در طول مسیر گم می‌کنند یا مفقود می‌شوند با استفاده از این سرویس همسفران خود را پیدا کنند که امیدواریم این خدمات و بسیاری از سرویسهای مورد نیاز زائرین با تعامل بین اپراتورهای ایرانی و عراقی بصورت یکپارچه در این ایام پیاده‌سازی شود.
آذری جهرمی با اشاره به ظرفیتهای شرکتهای ایرانی در حوزه ICT تصریح کرد: هیات اتصالات و اپراتورهای تلفن همراه عراق از توانمندیهای شرکتهای ایرانی در حوزه پایش فرکانسی، ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه و سایر تکنولوژیهای پیاده‌سازی شده و صنایع ارتباطی در ایران بازدید کردند تا در مورد زمینه‌های مشترک همکاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و گسترش همکاریها با یکدیگر مذاکره کنند.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: جدای از همکاری‌های اقتصادی و تجاری و همبستگی سیاسی بین دو کشور، وجود اماکن مقدس و عتبات عالیات در ایران و عراق دلیل دیگری برای تعامل میان مردم این دو کشور است و افزایش ارتباط بین مردم، ضرورت حضور و مشارکت مهندسان حوزه ارتباطات را برای ارائه سرویسهای با کیفیت ارتباطی بویژه در ایام خاص اربعین صد چندان می‌کند.
 
علی ناصر الخوالیدی رئیس رگولاتوری عراق نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت توسعه همکاری‌های عراق با ایران در زمینه ICT، گفت: پوشش ارتباطات اربعین و مانیتورینگ مرزی و همکاری بین اپراتورهای دو کشور از موضوعاتی است که می‌توانیم با ایران همکاری داشته باشیم.
وی افزود: با برقراری ارتباط بین مهندسین دو کشور در موضوعات فنی برخی از مشکلات ارتباطی را می‌توانیم حل کنیم.
الخوالیدی با اشاره به اینکه مشکلات ارتباطی فقط مختص اربعین نیست، تصریح کرد: سایر موضوعات فنی میان دو کشور نیز باید حل و فصل شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.