اپلیکیشن

تلفن همراه

February 6, 2019
15:43 چهارشنبه، 17ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97649

نامه نگاری دموکرات ها در مورد نقص خطرناک فیس تایم

گروهی از اعضای دموکرات کمیته های تجارت و انرژی مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه ای برای تیم کوک مدیر عامل اپل خواستار توضیحات وی در مورد مشکل امنیتی برنامه فیس تایم شدند.
 
به گزارش فایومک، این نامه به امضای فرانک پالون رئیس کمیته انرژی و بازرگانی کنگره و جان شاکوفسکی رئیس کمیته حفاظت از مشتریان و بازرگانی رسیده است.
 
در این نامه تصریح شده که مشکل امنیتی نرم افزار گپ ویدئویی فیس تایم برای کاربران آیفون به طور جدی مشکل ایجاد کرده و مساله نگران کننده دیگر این است که هنوز مشخص نیست نقص فنی یادشده قرار است چه زمانی برطرف شود.
 
در این نامه از اپل و شخص تیم کوک خواسته شده تا هر چه سریع تر در این زمینه واکنش نشان دهد. چندی قبل خبرگزاری ها اعلام کرده بودند که یک پسر بچه 14 ساله و مادرش در این زمینه به اپل هشدار داده بودند، اما این شرکت اعتنایی به این هشدارها نکرده است.
 
نقص یادشده استراق سمع از طریق میکروفون گوشی و مشاهده محیط اطراف از طریق دوربین عکاسی آیفون را ممکن می کند و چند مورد شکایت بر علیه اپل نیز به همین علت ثبت شده است. اپل برای جلوگیری از سواستفاده های بیشتر فعلا قابلیت گپ گروهی فیس تایم را از کار انداخته است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.