اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

February 9, 2019
16:15 شنبه، 20ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97689

جهرمی: اگر جایی دنبال جوان‌گرایی می‌رویم، بیشتر شکل طایفه‌گرایی به خود می‌گیرد

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد که در ایام دهه مبارک فجر ۱۱۰۰ روستا عمدتاً در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان که قبلاً فاقد پوشش تلفن همراه بودند، تحت پوشش دو اپراتور همراه اول و ایرانسل قرار گرفتند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شب گذشته (سه‌شنبه) با حضور در برنامه پرسمان سیمای استان سمنان، با بیان اینکه این استان باوجود پهناوری، دارای جمعیت کم و متمرکز است گفت: این خصوصیات کار را در حوزه ارتباطات ساده می‌کند و به کمک سواد مردم، زیرساخت احداث‌شده و دانش عمومی موجود ازنظر شاخص IDI استان سمنان در رتبه دوم قرار دارد که وضعیت خیلی خوبی به نسبت دیگر استان‌هاست.
 
 
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۵۲۱ میلیارد ریالی توسط دولت و بخش خصوصی در زیرساخت‌های استان سمنان در سال جاری، افزود: برای توسعه دسترسی‌ها در یک سال گذشته در تمام شهرهای این استان نسل سوم و چهارم تلفن همراه برقرارشده و ۲۷۶ روستا به اینترنت پرسرعت متصل شدند. ضمن اینکه در تمام شهرهای استان سمنان خدمات فیبر منازل در دسترس مردم قرارگرفته است.
 
آذری جهرمی با بیان اینکه سمنان به دلیل قرار گرفتن در مسیر زوار به پوشش مناسب ارتباطی نیاز دارد، اظهار کرد: هم‌اکنون برخی از جاده‌های این استان دارای پوشش نسل سوم و چهارم هستند که در نظر داریم در سال ۹۸ همه جاده‌ها را تحت پوشش نسل چهارم قرار دهیم.
 
عضو جوان دولت تدبیر و امید با تأکید بر اینکه هر جا به جوانان اعتماد شده، مفید بوده، تصریح کرد: جوانان انقلاب را به ثمر رساندند و جنگ را اداره کردند و کشور با آن‌ها توسعه پیدا کرد اما باوجود تصویب قانون به دلیل استثناهایی که با آن مواجه شدیم، خیلی این قانون منجر به جوان‌گرایی نشد.
 
وی کشور را نیازمند نیروی برنامه‌ریز، باتجربه، خلاق و پویا دانست و افزود: جوانان هرجایی مسئولیت گرفتند حتی در بخش خصوصی، کار خود را خوب انجام می‌دهند.
 
عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه جوانان بجای نفت و منابع زیرزمینی از خلاقیت خود استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب به‌خوبی نسبت به جوان‌گرایی تأکید داشتند و در انتصابات اخیر خود آن را نشان دادند. آقای رئیس‌جمهوری نیز با انتخاب یک وزیر جوان و تاکیداتی که در این مورد به اعضای کابینه داشتند، عزم راسخی برای جوان‌گرایی دارند اما بااین‌حال سرعت آن خوب نیست.
 
وزیر ارتباطات با بیان اینکه هم‌اکنون راهبرد جوان‌گرایی در کشور تبیین نشده است، گفت: اگر درجایی هم به دنبال جوان‌گرایی می‌رویم، بیشتر شکل طایفه‌گرایی به خود می‌گیرد ما باید برای تحویل مأموریت به نسل سوم انقلاب و آماده کردن آن‌ها گام برداریم.
 
وی با اشاره به‌ضرورت ورود و پرداخت به حوزه‌هایی چون دولت الکترونیکی، اینترنت اشیا و سلامت هوشمند، افزود: ۱۷ درصد فارغ‌التحصیلان در کشور به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند که برای تربیت این نیرو نیاز به اکوسیستم داریم که نتیجه آن ایجاد اشتغال و بهره‌وری است.
 
آذری جهرمی وظیفه وزارت ارتباطات را ایجاد این اکوسیستم دانست و اظهار کرد: اولین نیاز کسب‌وکارهای نوپا و استارت‌آپ‌ها سرمایه است، بعدازآن نیز نیاز به آموزش و حمایت دارند.
 
عضو دولت تدبیر و امید با اشاره به رشد قابل‌ملاحظه زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم و دوازدهم، تصریح کرد: در حال حاضر همه ۱۲۴۲ شهر کشور تحت پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه است و ۶۶ درصد روستاها به اینترنت پرسرعت مجهز شده‌اند و ۵۸ درصد جاده‌های اصلی و فرعی کشور تحت پوشش 3G و 4G قرارگرفته‌اند و پیش‌بینی می‌شود به لحاظ توسعه‌هایی که انجام‌شده شاخص IDI جهانی ایران که امسال گزارش می‌شود، رشد قابل‌توجهی پیداکرده باشد.
 
وی افزود: اکنون از مجموع ۶۴ هزار روستا فقط سه درصد روستاها فاقد ارتباط هستند درحالی‌که در زمان انقلاب شاید تنها ۳ درصد روستاها دارای ارتباط بودند.
 
عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به برنامه ششم توسعه که دولت را موظف به پوشش ۹۰ درصد روستاهای بالای 20 خانوار به ارتباط کامل (تلفن ثابت، همراه و اینترنت) کرده است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم قبل از پایان برنامه ششم توسعه برنامه را به هدف برسانیم.
 
آذری جهرمی با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۱۱۰۰ روستای عمدتاً در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان که قبلاً فاقد پوشش تلفن همراه بودند، تحت پوشش دو اپراتور همراه اول و ایرانسل قرار گرفتند، گفت: همچنین سال‌ها پس از خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ایران و روند پسرفت تلفن ثابت روستایی، ثبت‌نام تلفن ثابت روستایی توسط این شرکت شروع‌شده که ظرف شش ماه به متقاضیان تلفن ثابت می‌دهد.
 
بنا به این گزارش، وزیر ارتباطات در سفر عصر دیروز (سه‌شنبه) خود به سمنان ابتدا از نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی و توانمندی‌های این استان بازدید کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.