رسانه‌های اجتماعی

February 13, 2019
14:33 چهارشنبه، 24ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97702

سرانه ایرانی‌ها از شبکه‌های اجتماعی

سرانه روزانه استفاده ایرانی‌ها از شبکه‌های اجتماعی حدود یک ساعت و چهار دقیقه است و ۹۴ درصد از اعضای فعال در این شبکه‌ها از تلگرام استفاده می‌کنند.
 
آماری که اخیراً مرکز آمار از وضعیت فرهنگی رفتاری خانوارهای ایرانی در سال ۱۳۹۶ منتشر کرده نشان می‌دهد که ۴۷ درصد از افراد ۱۵ ساله و بیشتر در شبکه‌های اجتماعی عضو بوده‌اند و ۵۳ درصد نیز در این شبکه‌ها عضویتی ندارند.
 
این در حالی است که از افرادی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند ۹۴.۵ درصد از تلگرام، ۴۳.۱ اینستاگرام، ۲۴.۳ واتس‌آپ و ۱۵.۴ درصد در سایر شبکه‌ها فعال هستند.
 
موسیقی پاپ اولویت ایرانی‌ها
 
در رابطه با وضعیت گوش دادن به موسیقی در افراد ۱۵ ساله و بیشتر نیز آمار از این حکایت دارد که ۶۸ درصد ایرانی‌های در این سن موسیقی گوش می‌کنند و ۳۲ درصد باقی‌مانده موسیقی گوش نمی‌دهند.
 
سرانه هفتگی گوش کردن به موسیقی در کشور دو ساعت و ۲۹ دقیقه است، اما نوع موسیقی که گوش داده می‌شود ۷۱.۱ درصد سهم موسیقی پاپ ایرانی، ۴۹.۲ سنتی، ۳۶.۸ محلی ایرانی، ۱۲.۲ رپ، کلاسیک غربی ۹.۳، غیرفارسی ۷.۳ و ۱.۶ نیز برای سایر انواع موسیقی است.
 
در مورد وضعیت مطالعه کتاب‌های غیردرسی در افراد ۱۵ ساله و یا بیشتر باسواد آمار نشان می‌دهد که سرانه ماهانه مطالعه در این بخش هفت ساعت و ۴۱ دقیقه است که در بین جمعیت حدود ۵۸ درصد مطالعه کتاب غیردرسی نداشته و ۴۲ درصد مطالعه دارند.
 
موضوعات مورد مطالعه این افراد نیز از این قرار است که ۸۱.۶ قرآن و کتب ادعیه، ۳۳ درصد رمان و داستان کوتاه، ۲۵.۲ دینی، ۱۵.۹ روانشناسی و تربیتی، ۱۲.۳ کتب شعر، ۱۲ درصد اجتماعی، ۴۴.۶ درصد سایر کتب را مطالعه می‌کنند.
 
سرانه ۲۰ دقیقه‌ای ورزش
 
اما سرانه روزانه ورزش در ایران ۲۷ دقیقه است و وضعیت ورزش کردن افراد ۱۵ ساله و بیشتر نشان می‌دهد که ۵۱ درصد اصلاً ورزش نمی‌کنند و ۴۹ درصد هستند که ورزش انجام می‌دهند.
 
رشته‌های ورزشی افرادی که ورزش می‌کنند نیز از این قرار است که ۶۲.۴ درصد نرمش و پیاده‌روی، ۱۵.۱ فوتبال، ۱۴.۸ آمادگی جسمانی و ایروبیک، ۱۰.۴ والیبال، ۹.۶ پرورش اندام، ۷.۷ شنا، ۳.۶ درصد کوهنوردی و ۱۶.۳ درصد سایر ورزش‌ها را انجام می‌دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.