رسانه‌های اجتماعی

February 13, 2019
16:02 چهارشنبه، 24ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97711

دایرکت زدن از طریق سایت اینستاگرام ممکن می شود

در حالی که تا به حال ارسال پیام مستقیم یا دایرکت در اینستاگرام تنها از طریق اپلیکیشن تلفن همراه آن ممکن بوده، به زودی کاربران سایت اینستاگرام هم قادر به چنین کاری خواهند بود.
 
به گزارش اسلش گیر، مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک که مالک اینستاگرام نیز محسوب می شود، به دنبال یکپارچه سازی پیام رسان های فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام است و به نظر می رسد اقدام اخیر وی با همین هدف صورت می گیرد.
 
بنا بر اعلام فیس بوک کاربرانی که از طریق مرورگرهای وب رایانه های شخصی به سایت اینستاگرام مراجعه می کنند هم خواهند توانست برای دوستان خود در این شبکه اجتماعی پیام مستقیم یا دایرکت بفرستند.
 
اگر چه اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان است، اما در اصل برای استفاده کاربران تلفن همراه و به اشتراک گذاری عکس طراحی شده و لذا بسیاری از امکانات اپلیکیشن اینستاگرام از طریق مرورگرهای اینترنتی رایانه های شخصی در دسترس نیست.
 
کارشناسان می گویند هدف فیس بوک از اقداماتی از این دست افزایش محبوبیت اینستاگرام برای کاربران رایانه های شخصی نیز هست و این در حالی است که ارسال عکس در حساب های کاربری اینستاگرام تنها از طریق اپلیکیشن تلفن همراه آن ممکن است و انجام چنین کاری از طریق وب به سادگی ممکن نیست. زمان افزوده شدن خدمات دایرکت به نسخه تحت وب اینستاگرام هنوز مشخص نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.