تلفن همراه

گجت

February 17, 2019
18:52 یکشنبه، 28ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97765

تبدیل تلفن همراه به گجت‌های سلامتی

محققان مؤسسه علوم نوری در اسپانیا موفق به ساخت چندین نمونه از تجهیزات پزشکی با فناوری گرافن شدند. هدف نهایی این پروژه تبدیل تلفن همراه به تجهیزات پزشکی و سلامتی است.
 
به گزارش ساینس دیلی، برخی از قابلیت‌های تجهیزات نرم ساخته شده از گرافن، تشخیص میزان قرارگیری در معرض نور خورشید است. این وسیله با استفاده از حسگر اشعه فرابنفش و از طریق ارتباط با تلفن‌همراه به کاربر هشدار می‌دهد که به مقدار کافی در معرض نور خورشید قرار گرفته است.
 
از دیگر کاربردهای دستبندهای ساخته شده در مؤسسه ICFO's fitness سنجش میزان ضربان قلب، تعرق، میزان اکسیژن بافتی، نرخ تنفس و دمای بدن است.
 
دستبندهای ورزشی مؤسسه ICFO's fitness اغلب در شرایط حرفه‌ای به کمک ورزشکاران می‌آیند. مثلاً ورزشکارانی که در نقاط دور افتاده مشغول پیاده‌روی هستند و دسترسی محدودی به آب دارند، می‌توانند با استفاده از اطلاعات این دستبند، میزان تعرق خود را محاسبه و با جبران صحیح آب از دست رفته، ذخیره آب خود را تا پایان سفر حفظ کنند.
 
این دستبند برای کوهنوردان حرفه‌ای که اورست را فتح می‌کنند نیز بسیار کاربردی است. اگر کوهنوردان از وضعیت اکسیژن در بافت‌های بدن خود مطلع شوند، می‌توانند از خطرات جدی ناشی از کاهش اکسیژن محلول در بافت‌های بدن آگاه شوند.
 
از دیگر کاربردهای گرافن در زندگی روزمره، ساخت دوربین‌های هوشمند تلفن همراه به منظور شناسایی محتویات سمی در مواد غذایی یا تشخیص مواد غذایی سالم و تازه است.
 
کاربران می‌توانند با نزدیک کردن مواد غذایی به تلفن همراه از وضعیت سلامتی آنها قبل از خرید آگاه شوند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.