تلفن همراه

فناوری

February 17, 2019
18:53 یکشنبه، 28ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97766

اجرای نخستین آزمایش صنعتی ۵G در انگلستان با همکاری هواوی

“کنسرسیوم ۵G ووسترشر” انگلیس که از حمایت دولت این کشور نیز برخوردار است با کمک مالی ۴.۸ میلیون پوندی دولت بریتانیا، نخستین آزمایش نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی را به‌عنوان بخشی از روند ایجاد کارخانجات هوشمند باهدف بهره مندی از مزایای Industry 4.0 (انقلاب صنعتی چهارم) در کارخانه بوش آغاز کرد.
 
ازجمله اهداف این پروژه ایجاد پلتفرمی برای آزمایش و توسعهIoT برای صنایع این کشور است که به باور گردانندگان این کنسرسیوم در آینده نزدیک انقلابی در نحوه کار کسب‌وکارها به وجود خواهد آورد.
 
این کنسرسیوم متشکل از اپراتورهای مخابراتی BT، تلفونیکا (O2 انگلستان)، شرکت هواوی و برخی شرکای دیگر است.
در این پروژه به بررسی راه‌هایی به‌منظور افزایش بهره وری با استفاده از فناوری اینترنت اشیاء، تجزیه‌وتحلیل داده‌های بزرگ و واقعیت افزوده (AR) با استفاده از امکانات شبکه ۵G پرداخته‌شده است.
 
این آزمایشات که به موارد استفاده صنعتی ۵G تمرکز دارد به تولیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا دریابند چگونه نوآوری‌های جدید می‌تواند خطوط تولید را کارآمدتر کند ازجمله به لطف تأخیر بسیار کمتر، در کنار ظرفیت و قابلیت اطمینان بیشتر در سیستم‌های حیاتی شبکه‌ های موجود و تجزیه تحلیل از طریق Big Data و تصمیم‌گیری سریع‌تر درخصوص بهبود فرایندها (به‌طور مثال به‌منظور عملیات پیشگیرانه شناسایی و عیب‌ زدایی خرابی‌ها، پیکربندی مجدد یا عملیات عیب‌ یابی و تعمیر از راه دور در کارخانجات در شرایطی که بعضاً حتی تأخیر ناچیز نیز می‌تواند مشکل‌ساز باشد.)
 
غول مهندسی بوش نیز که در این آزمایش شرکت دارد در پی آن است که چگونه فناوری ۵G می‌تواند منجر به بهبود خروجی کارخانه، عیب‌یابی و رفع مشکلات، افزایش بهره وری و کمک به کاهش هزینه‌ های تعمیرات و نگهداری از طریق حسگرهای تعبیه شده، سنسورهای IoT و تجزیه‌ و تحلیل داده‌ ها شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.