رسانه‌های اجتماعی

February 18, 2019
12:19 دوشنبه، 29ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97770

مجلس انگلیس: فیس بوک گانگستر دیجیتال است

بررسی اسناد فیس بوک که سال گذشته به دست پارلمان انگلیس افتاده، مشکلات جدی برای این شبکه اجتماعی ایجاد کرده و موجب انتشار گزارشی تند بر علیه آن شده است.
 
به گزارش انگجت، کمیته دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش پارلمان انگلیس  گزارشی را در مورد فیس بوک تهیه کرده که نشان می دهد پلیس نمی تواند به این شرکت در زمینه نگهداری و نقل وانتقال داده های کاربران اعتماد کند و اصولا فیس بوک به شکلی عمدی و آگاهانه حریم شخصی کاربران خود را نقض می کند. 
 
در ادامه گزارش، زاکربرگ به رفتاری ریاکارانه متهم شده است؛ زیرا وی علیرغم طرح ادعای احترام برای حریم شخصی کاربران، درعمل اهمیتی برای این موضوع قائل نیست و حامی انتقال اطلاعات خصوصی کاربران به شرکت های ثالث برای کسب درآمد است.
 
اسناد مورد استناد برای تهیه گزارش مجلس انگلیس، از طریق یک شرکت نرم افزاری ثالث تهیه شده و حاوی ایمیل های داخلی کارکنان و مدیران فیس بوک است. پارلمان انگلیس می گوید این ایمیل ها بخش کوچکی از کل ماجراست ولی به خوبی نشان می دهد که فیس بوک چگونه از اطلاعات خصوصی افراد سواستفاده می کند.
 
در بخشی از این گزارش آمده است: شرکت هایی مانند فیس بوک نباید امکان پیدا کنند در دنیای آنلاین مانند گانگسترهای دیجیتال رفتار کرده و خودشان را مافق قانون بدانند. این گزارش ممکن است زمینه ساز برخوردهای قضایی و قانونی جدی با فیس بوک شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.