امنیت

فناوری اطلاعات

February 18, 2019
18:28 دوشنبه، 29ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97792

سیستم انتخاباتی‌ سوئیس هکرها را به مبارزه طلبید

سوئیس برای تست امنیت سیستم جدید رأی‌گیری الکترونیکی خود، انتخاباتی صوری را به عنوان یک چالش برای هکرها به راه انداخته تا بتواند این سیستم را امتحان کند.
 
به نوشته روزنامه فرانسوی لوژورنال دو دیمانش، کشور سوئیس یک انتخابات صوری از ۲۵ فوریه تا ۲۴ مارس برگزار می‌کند تا بتواند سیستم جدید رأی گیری الکترونیکی خود را آزمایش کند.
 
برای این چالش جایزه‌ای تا سقف ۱۳۲ هزار یورو اعلام شده و در این چالش هکرها می‌توانند سعی کنند آرا را دستکاری کنند، میزان آرا را ببینند، آرا را از حالت محرمانه خارج و افشا کنند و تدابیر امنیتی را یا دور بزنند و یا غیر فعال کنند. میزان جایزه این چالش بستگی به میزان نفوذی که هکرها موفق به انجامش شوند، دارد.
 
جایزه‌ای به ارزش ۴۴ هزار یورو برای هکری خواهد بود که بتواند بدون آنکه شناسایی شود آرا را دستکاری کند. هکری که بتواند محرمانه بودن رای‌ها را نقض کند ۱۰ هزار فرانک سوئیس و کسی که آرا ی الکترونیکی را از بین ببرد ۵ هزار فرانک سوئیس دریافت خواهد کرد.
 
رأی دهندگان در سوئیس ترجیح می‌دهند بیشتر به روش رأی گیری الکترونیکی و از خانه در فاصله چند هفته قبل ازهر انتخابات، رأی دهند به این علت مقام‌های این کشور می‌خواهند از این سیستم جدید و امنیت آن مطمئن شوند. سیستم رأی گیری الکترونیکی در سوئیس از سال ۲۰۰۴ تا کنون در فاز آزمایشی و در برخی مناطق مختلف مورد استفاده قرار می گرفته است.
 
گفته شده تا روز پنجشنبه بیش از ۲ هزار هکر برای رقابت در این آزمون ثبت نام کرده‌اند که ۲۶ درصد آنها سوئیسی ۱۵ درصد فرانسوی ۷ درصد آمریکایی و ۵ دصد آلمانی هستند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.