اینترنت و شبکه

February 19, 2019
15:33 سه شنبه، 30ام بهمنماه 1397
کد خبر: 97806

پنج شتاب‌دهنده تخصصی فناوری‌های نوظهور دیجیتال راه‌اندازی می‌شود

بر اساس یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه؛ پنج آزمایشگاه و شتاب‌دهنده تخصصی فناوری‌های نوظهور دیجیتال در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، کلان‌داده و محاسبات ابری، اینترنت اشیا، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و زنجیره بلوکی راه‌اندازی می‌شود.
 
 
به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این پنج شتاب‌دهنده بر اساس امضای یک تفاهم‌نامه مشترک همکاری بین ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های دانشگاه شهید بهشتی و سازمان فناوری اطلاعات راه‌اندازی و تجهیز می‌شوند.
این تفاهم‌نامه در راستای اجرای سیاست‌های کلی کشور و همچنین تحقق مفاد ماده 51 قانون احکام دائمی برنامه‌‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به امضای «مهدی محمدی» دبیر ستاد توسعه فناوری‌های دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی، «امیر ناظمی« رئیس سازمان فناوری اطلاعات و «محمدرضا سوهانیان» مدیرعامل شرکت «هاب» رسیده و با توجه به اهمیت توسعه کسب‌‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال، توسعه اکوسیستم‌های کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیان را دنبال می‌کند.
 
n83215405-72855683.jpg
 
بر اساس این گزارش، هدف از راه‌اندازی این مراکز آزمایشگاهی و شتاب‌دهنده‌ها، گسترش و حمایت از توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، گسترش و حمایت از متنوع‌سازی اکوسیستم، توسعه و تقویت توانمندی‌های اکوسیستم کسب‌وکارهای فناوری‌محور نوپای دیجیتال و توسعه و تقویت توان صادراتی کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال است. 
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آئین امضای این تفاهم‌نامه، برنامه‌های مهم و اولویت‌های ستاد در زمینه همکاری با شرکت هاب را برشمرد و این همکاری را زمینه تحقق اهداف و سیاست‌های ستاد دانست. 
رئیس هیات مدیره هاب نیز در این نشست با اشاره به سیاست‌های پیش روی این شرکت، نقش این شرکت در توسعه و ارتقای اقتصاد دیجیتال را حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد تا این مجموعه به پلت‌فرمی برای اقتصاد دیجیتال تبدیل شود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات هم در این نشست به نقش اساسی هاب در توسعه اقتصاد دیجیتال از طریق انباشت دانش و سرمایه مهم اشاره داشت و بر نقش دانشگاه و مراکز علمی و دانشگاهی در اجماع و توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور و جهان تاکید کرد.
«جواد اطاعت» معاون پشتیبانی، مالی و مدیریت منابع دانشگاه شهید بهشتی نیز پیش از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سه‌جانبه با تشریح تاریخچه‌ای از چگونگی تشکیل و راه‌اندازی شرکت هاب دانشگاه شهید بهشتی وجوه اهمیت ایجاد و سرمایه‌گذاری در چنین مجموعه‌ای را برشمرد و بر لزوم همکاری این شرکت با سایر نهادها و دستگاه‌ها تاکید کرد.
شرکت هاب با حمایت علمی و تخصصی دانشگاه شهید بهشتی و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، فعالیت خود را آغاز کرده وهدف اصلی این شرکت، به‌کارگیری توان علمی و تجربی دانشگاهی و صنعتی در توسعه کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است. 
ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با امضای این تفاهم‌نامه به دنبال استفاده از توان و ظرفیت مجموعه‌های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال در قالب همکاری‌های مشترک به منظور ارتقای دستاوردها و عملکردهای این بخش و حمایت هرچه بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان خلاق فناور در کشور است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.